Ga naar inhoud

TV naar pc


Aanbevolen berichten

Een tv-kaart is natuurlijk een goede mogelijkheid. Hierbij kun je het voordeel hebben (let op het juiste merk/type) dat je flexibeler bent dan met een dvd-recorder. Je kunt b.v. opnemen in DV-avi (of een van de vele andere hoogwaardige type's), terwijl een dvd-recorder (meestal) enkel MPEG biedt. Een dvd-recorder is mogelijk gebruiksvriendelijker en probleemlozer, maar mist natuurlijk de onovertroffen mogelijkheden van de pc (als het werkt, maar dat merk je later wel ;) ).
Link naar reactie
Er zit wel een tv-tuner in maar die is schijnbaar niet zo best gezien de review en de reacties van anderen: [url]http://www.pcmweb.nl/section.jsp?id=975794[/url] [quote:74c9a6fa16]Ook ik ben een beetje teleurgesteld over de kwaliteit van de tv-tuner. Dit betekent dat de pc niet echt een alternatief is voor een losse hard-disk recorder. Ook opgenomen beelden zijn niet ideaal om naar te kijken. Als iemand tips heeft verneem ik dat graag!![/quote:74c9a6fa16] Als ik nu een nieuwe tv-tuner zou kopen, wat voor een kaart is dan geschikt voor het opnemen van programma's in hoge kwaliteit?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Ok ik heb de laatste tijd wat rondgekeken op internet en ik denk nu dat ik de PVR-150 ga kopen. Alleen nog 1 ding: Er is een PVR-150 en een PVR-150 MCE, wat is dan verstandiger om te kopen gezien de beeldkwaliteit? Ik lees ook dat de 150 MCE draait zonder mediacenter [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=152221&highlight=pvr150[/url] Maakt het dan iets uit of ik de PVR-150 of PVR-150 MCE koop?
Link naar reactie
Voor de beeldkwaliteit maakt het geen zier uit, de MCE geeft wel radio onboard. Ze gebruiken trouwens dezelfde drivers voor XP & MCE. Voor een goede opname kwaliteit dien je niet hoger te gaan dan 2 uur of niet lager dan 4800 bit rate, lager wordt het alvlug minder heb ik ondervonden, dit na branden op DVD en weergave op breedbeeld tv.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het hangt af van de kwaliteit van met name de ontvangers in de tv en in de tv-kaart. Ook via de coax-kabel kun je, denk ik, het signaal van de videorecorder naar de pc overbrengen, maar via s-video heeft natuurlijk de voorkeur, dan mis je immers de kwaliteits-verminderende omzettingen van en naar een hoog-frequent signaal (zoals op de bij tv gebruikte coax-kabel).
Link naar reactie
Ik heb een S-video kabel gehaald voor 't beeld en een kabel voor 't geluid (links + rechts). Als ik 'm op de TV aansluit krijg ik alleen geluid, dus ik denk dat op de TV alleen S-video in is. Als ik 't op de video/dvd speler aansluit krijg ik geluid en heel slecht beeld (zwart-wit en heel storend). Ik heb wat research op internet gedaan, maar dat zou dus ook aan de dvd/video speler kunnen liggen. Waar moet ik de S-video kabel op aansluiten om beeld naar de tv kaart toegestuurd te krijgen? Je hebt ook van die scart adapters die deze in/uit gangen hebben, maar de verkoper in de elektronica zaak zei dat er voor S-video geen uitgang bij deze adapters bestond :-? Hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt
Link naar reactie
Het is misschien mogelijk op de dvd/video speler in te stellen welk signaal er naar de uitgang moet worden gestuurd; staat nu misschien op normaal/composiet i.p.v. s-video (dan krijg je zwart/wit). Ik heb hier zo'n adapter en de omschakeling tussen in/out geldt voor alle aansluitpunten, dus ook voor de mini-din bus voor het s-video signaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...