Ga naar inhoud

Pinnacle DVD hoofdstukken maken zonder menu


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik een DVD van een uur maak, bijvoorbeeld een hele VHS-band op DVD zetten, dan wil ik ongeveer elke 5 minuten een nieuw hoofdstuk hebben. Als ik dan halverwege de film een keertje stop met kijken, kan ik de volgende keer met het next knopje van de DVD-speler in stapjes van 5 minuten heen en weer door de film tot ik weer ben waar ik wil verder kijken. Ik wil daar niet een heel menu met sceneplaatjes/knopjes voor maken. Hoe kan ik dat doen met Studio 9 Plus?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Binnen Studio 10 is dat misschien waar. Maar als je een gewone hardware DVD recorder koopt, dan is het een standaard functie dat die elke 1 - 10 minuten (wat je wilt) een hoofdstukje maakt (zonder menu), waardoor je met de next/previous knop heel lekker door de film kan scrollen om terug te vinden waar je de vorige keer gestopt was met kijken en zo. En toen ik mij er vroeger in verdiepte (2 jaar geleden) was het ook nog zo dat als je in Studio hoofdstukken maakte, dat je dan meteen de klos was dat je na elk hoofdstuk altijd weer heel irritant in het hoofdmenu terug komt. Dus of je maakt een film zonder hoofdstukken die lekker in zijn geheel speelt, of hoofstukken maken, maar dan moet je elk hoofdstuk via het menu in om uiteindelijk de hele film te kunnen zien. Waren toen wel foefjes voor, maar dan moet je ongeveer nobelprijswinnaar zijn. Weet niet of dat inmiddels al verholpen is. De functie van elke minuut een merkertje zetten om met de next knop stapje voor stapje door je film te scrollen vonden ze in ieder geval een goed idee bij Pinnacle en wilden ze gaan inbouwen (volgens de helpdesk dan). Groetjes, Ralph
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...