Ga naar inhoud

Videobewerking op een athlon XP 2000?


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik moest vanavond oppassen, en mijn oppas vroeg of ik de opgenomen video vanuit zijn digitale camcorder wou branden op een cd-rom. Ik zei: ik zal het proberen. Allereerst eens 45 minuten geimporteerd via de usb-kabel (pc ondersteund geen firewire). Dit een beetje ge-edit, en wou het vervolgens op cd branden. Oeps 13GB. Dus videobewerking. Hij was ongeveer 1/4e onderweg toen hij vastliep. Ik de pc resetten. Na de post: CMOS/(nogwat) Bad Sequently ofzow. IK weer resetten, CMOS Reset gedaan, weer in windows gekomen. Toch maar even een bezoekje aan de BIOS. Onze athlonXp liep ongeveer 5 minuten na de vastloper op 65C. Dit lijkt mij (athlon64 3000, Q&Q aan, max 55C gewend) nogal hoog. Ik heb hem nog wat uitleg gegeven, en hij gaat het nu zelf proberen. Maar mijn vraag is: moet ik mij nu zorgen maken over die temperatuur en zeggen: die videobewerking op uw pc is niet zo'n goed id? Ik zou hem evt als vriend aan kunnen bieden om het op mijn P4 3GHz te doen, die niet te warm word. Ik kan trouwens de temperatuur niet checken tijdens de bewerking, want dat trekt ie neit.
Link naar reactie
heb zelf een asus a7 terminator barebone, waar ook een XP 2000+ inzit. Geloof me dat ding trekt videobewerking voor geen ene meter. Je kan wat aankloten met ms moviemaker met een paar minuten film maar meer kan je er niet van verwachten. 65C is idd wel hoog, ik had die van mij laatst ook op 64C, maar dat kwam omdat ik toen ff de casefan had schoongemaakt en dat ding ondertussen zonder casefan aanzetten > wordt best snel hete zooi daarbinnen: mobo 57C cpu 64C. ik zou die vriend inderdaad maar zeggen dat videobewerking niet echt (echt niet) geschikt is voor een xp 2000+
Link naar reactie
Tja, maar ik zie eigenlijk totaal geen beperking om met welke pc dan ook videobewerking te doen. Ik heb video bewerkt op een socket7 AMD P233 en daarna op een 350-450-700-1100 mhz en nu dan een p4 maar nooit enige problemen gehad. De voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je systeem gewoon goed werkt en dat begint natuurlijk met zorgvuldig gekozen en bij elkaar passende componenten. In het geval van een compleet gekochte pc is de oplossing simpel: terug brengen dat hondehok want een pc moet gewoon zonder problemen een paar dagen achter elkaar op 100% kunnen draaien zonder te crashen door overtemperatuur. Een systeem welke videobewerking niet "trekt" is gewoon een systeem welke niet opgebouwd is met de juiste componenten of met componenten van inferieure kwaliteit. Heb je het ding zelf bij elkaar geraapt dan is de eerste verdachte de cpu koeler, mensen kopen zo'n ding vaak zonder ook maar enig onderzoek en vertrouwen klakkeloos op het doosje waar op staat "supports XXX Mhz/amd-intel". En er wordt wat rotzooi verkocht... Rotzooi die er best wel knap uitziet in een leuk doosje met een indrukwekkend uiterlijk/ontwerp, maar ondertussen is het rotzooi welke het plattrappen niet waard is. Qtec is zo'n fraai merk welke ik wel her en der in lokale pc shops zie liggen met koelers en voedingen welke er leuk uitzien maar miz echt hopeloos slecht presteren. Koop een knappe koeler en wees niet te beroerd om daar een paar tientjes aan te spenderen, een eenvoudige Zalman CNPS7000B-AlCu icm met 1 extra casefannetje zou denk ik voldoende moeten zijn om het probleem op te lossen...
Link naar reactie
[quote:836053e3e2="rwilligen"]Tja, maar ik zie eigenlijk totaal geen beperking om met welke pc dan ook videobewerking te doen. Ik heb video bewerkt op een socket7 AMD P233 en daarna op een 350-450-700-1100 mhz en nu dan een p4 maar nooit enige problemen gehad. De voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je systeem gewoon goed werkt en dat begint natuurlijk met zorgvuldig gekozen en bij elkaar passende componenten. In het geval van een compleet gekochte pc is de oplossing simpel: terug brengen dat hondehok want een pc moet gewoon zonder problemen een paar dagen achter elkaar op 100% kunnen draaien zonder te crashen door overtemperatuur. Een systeem welke videobewerking niet "trekt" is gewoon een systeem welke niet opgebouwd is met de juiste componenten of met componenten van inferieure kwaliteit. Heb je het ding zelf bij elkaar geraapt dan is de eerste verdachte de cpu koeler, mensen kopen zo'n ding vaak zonder ook maar enig onderzoek en vertrouwen klakkeloos op het doosje waar op staat "supports XXX Mhz/amd-intel". En er wordt wat rotzooi verkocht... Rotzooi die er best wel knap uitziet in een leuk doosje met een indrukwekkend uiterlijk/ontwerp, maar ondertussen is het rotzooi welke het plattrappen niet waard is. Qtec is zo'n fraai merk welke ik wel her en der in lokale pc shops zie liggen met koelers en voedingen welke er leuk uitzien maar miz echt hopeloos slecht presteren. Koop een knappe koeler en wees niet te beroerd om daar een paar tientjes aan te spenderen, een eenvoudige Zalman CNPS7000B-AlCu icm met 1 extra casefannetje zou denk ik voldoende moeten zijn om het probleem op te lossen...[/quote:836053e3e2] Tis niet mijn pc he;-), dus k ga dr geen geld aan uitgeve. En wie zegt dat hij te warm word? Dat is ons vermoeden. Ik ken die pc ook niet,, en weet niet of ie stabiel is, en of ie zelfgekozen is of niet....
Link naar reactie
Je zou kunnen adviseren om een cpu-loader(bv http://users.bigpond.net.au/cpuburn/ ) te draaien en te zien wat er dan gebeurt, crasht ie weer dan is het probleem iig niet gelegen aan het videobewerken maar kennelijk aan systeem/hardware instabiliteit. Daarna zou hij de loader kunnen draaien icm een temperatuur proggie (bv motherboard monitor van alex kaam) en te zien wat er met de cpu temp gebeurt. Maar als dat ding 5 minuten na de vastloper nog steeds 65 graden is dan lijkt het wel duidelijk waar het probleem zit, alhoewel je het natuurlijk nooit zeker kan weten, voor het zelfde geld zakt de voeding in elkaar....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...