Ga naar inhoud

DVD PAL naar NTSC


Aanbevolen berichten

Hallo, Ook in Amerika kunnen de meeste DVD-spelers tegenwoordig bij het afspelen van een PAL DVD deze zelf omzetten naar weergave op NTSC , maar oudere spelers kunnen dat helaas niet. Ik heb nu iemand in Amerika met zo'n oudere speler, die ik een kopie van een eigengemaakte DVD wil sturen. Bij mijn weten kun je met NeroVision ook een NTSC DVD maken. Kan ik dus het PAL-origineel van deze DVD via NeroVision omzetten naar een NTSC DVD, of zie ik dat te simpel?... :roll:
Link naar reactie
Systeem conversie zonder dedicated hardware (een converterbox) is behoorlijk lastig. Een converterbox is duur, reken honderden eu's Er zullen uit 25 frames per seconde toch 29.97 frames per seconde "gemaakt' moeten worden en het is tricky om dat voor elkaar te krijgen zonder te resulteren in een schokkende video, en dat is slechts een deel van de problematiek. Gezien de prijs van een dvd speler tegenwoordig zou ik je voorstellen om 30 dollar naar de states te sturen en je kennis aan te raden bij de lokale hypermarkt een noname dvd speler te kopen die wel pal dvd's afspeelt. De hoofdpijn die je zult krijgen van het softwarematig omzetten is die paar tientjes niet waard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...