Ga naar inhoud

Opnamen 2 sided mini DVD-RW naar één 1 sided 4.7GB DVD+R


Aanbevolen berichten

Hallo, Wie kan mij adviseren? Ik heb opnamen gemaakt met een Sony DVD Camcorder op twee kanten van een herschrijfbare double-sided mini DVD-RW. Ik wil deze opnamen overzetten naar een gewone 4.7 GB DVD+R. Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik de bestanden van de twee kanten van de mini DVD "aan elkaar moet plakken". Kant 1 van de mini DVD bevat bestanden met de namen VTS-0x_x.BUP, VTS_0x_x.IFO en VTS_0x_x.VOB. Waarbij x een opeenvolgende nummering van 0 tot 4 is. De bestanden op kant 2 hebben exact dezelfde numerieke volgorde. Als ik deze bestanden dus wil samenvoegen in de map VIDEO_TS van de DVD+R, vraagt Windows logischerwijs of ik de gelijknamige bestanden wil overschrijven. Handmatig de nummervolgorde aanpassen resulteert in een onleesbare DVD. Ik heb zowel Nero 6 als CloneDVD geprobeerd, maar ik kan het niet oplossen. Met CloneDVD kan ik wel probleemloos één kant van de mini DVD naar een DVD+R kopiëren, maar om nu elke kant van de mini DVD naar een afzonderlijke, gewone DVD+R te kopiëren vind ik erg inefficiënt, omdat de opslagcapaciteit van de DVD+R dan voor driekwart ongebruikt blijft. Heeft iemand een oplossing? Misschien beschik ik niet over de juiste software hiervoor? In dat geval graag advies over een betaalbaar, eenvoudig te gebruiken programma. bvd
Link naar reactie
ik gebruik Tmpgenc dvd author gewoon 2 x [b:45e0adb1ae]add dvd video[/b:45e0adb1ae] gebruiken en het spul draait naadloos door wil je liever kiezen tussen 2 tracks, klik dan op add new track (links) je krijgt dan 2 apparte tracks menuutje erbij en .... (ik zou wel eerst ff 1 kant van de dvd even copieeren naar je hd i.v.m het inlezen van tmpgenc
Link naar reactie
Hallo, Ik heb de trial versie van Tmpgenc DVD Author gedownload en geïnstalleerd. Ben er wat mee aan het experimenteren gegaan, met goed resultaat. Overzichtelijke menuschermen en precies goed voor iemand zoals ik, die zonder al teveel gedoe zelf een DVD wil samenstellen. Ik denk er dan ook serieus over om dit programma te gaan kopen.. Bedankt voor de tip!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...