Ga naar inhoud

RAD Video tools zet MOV niet goed om in AVI


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een heleboel video's gemaakt met een Konica Minolta Dimage Z2 in MOV formaat. Ongeveer de helft van deze video's is met RAD Video Tools goed om te zetten in AVI formaat. Met MovieEnhancer v1.2 (wat bij de camera hoort) heb ik van andere filmpjes het begin en eind weggeknipt of video's samengevoegd. Als ik deze MOV files wil omzetten in AVI met RAD Video Tools dan gebeurt er niets. Hij opent wel gewoon Bink Converter maar dat sluit ook direct weer en verder gebeurt er niets. Probeer ik deze files om te zetten met mov2avi krijg ik de foutmelding: [i:c8b90e5ad2]Error 3068: Function Syntax. Illegal Delimiter Found.[/i:c8b90e5ad2] De MOV wordt dan wel naar AVI omgezet, maar de kwaliteit is veel minder dan met RAD Video Tools. Wat is het probleem met deze mov files, waarom zet RAD Video Tools ze niet om? En hoe kan ik ze wel omzetten in de best mogelijke kwaliteit?
Link naar reactie
Kennelijk wordt er door movie-enhancer iets aan de mov's verandert waardoor ze wellicht niet meer helemaal compatible zijn. Aan elkaar geplakte mov leveren wel vaker problemen op.... RAD is natuurlijk gratis en doet het normaal gesproken goed maar de tool om mov om te zetten is eigenlijk bij voorkeur Quicktime maar dan wel in de PRO uitvoering want anders kun je niet exporteren naar avi. Het is ook eigenlijk veel beter dat je eerst de video omzet naar avi en daarna pas gaat knippen en plakken, je hebt dan ook veel meer keuze aan programmas want avi is wijdverspreid en mov veel minder. Je kwaliteits probleem zou kunnen liggen aan evt door mov2avi gebruikte compressie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...