Ga naar inhoud

Windvd beeld op zijn kop??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil een film van mijn harde schijf branden op dvd en hier gebruik ik het programma Intervideo windvd voor maar als ik alles ingesteld heb en gaat naar omzetten en branden. Dan geef dit programma wel in goede kwaliteit het beeld maar alleen staat het op zijn kop :-? En om nu elke keer mijn tv om te draaien vindt ik lastig :P Weet iemand wat hier het probleem is bij voorbaat dank?
Link naar reactie
Heb dit ook gehad, zij het in een andere setting. Dit lag aan een van de codecs uit mijn codecpakket. Na het verwijderen van deze ene codec was het probleem verholpen en stond alles weer gewoon rechtop. Het is zeker een jaar geleden en ik kan je helaas geen suggestie meer geven welke codec het was. Maar wellicht kun je met deze informatie verder zoeken.
Link naar reactie
Ben er inmiddels door wat zoekwerk achter. Wat bij de nodige mensen in de nodige programmas een op zijn kop beeld geeft is de codec: Divx G400. Ik kan zo van hieraf niet uitmaken waar jouw codecs zich bevinden. Codecs zijn niet meer dan een soort vertaalprogrammatjes om allerhande videoformaten af te spelen en te bewerken. Vaak downloaden mensen een heel "codecpack" met alle codecs, om in 1X alles te kunnen doen met alle videoformaten. Bepaalde codecs zitten ook ingebakken in programmas. Daarom kunnen videobewerkingsprogrammas ook niet alle videoformaten aan, gewoon omdat ze niet alle codecs ingebakken hebben. Ik weet niet hoe jouw videogebeuren is georganiseerd. Heb je een codecpack, dan is betreffende codec makkelijk uit te schakelen. Anders kun je via de zoekfunktie van Windows eens proberen de G400 te vinden. Wellicht kun je via het door jou gebruikte programma een lijst met codecs oproepen. Zeker is i.i.g. dat uitschakeling van betreffende codec meestal tot het gewenste resultaat leidt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...