Ga naar inhoud

Ulead 7 ziet camera niet....


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai windows 98 (geen SE of ME), heb een sony DV handycam (TRV33) en heb sinds gisteren een firewirekaartje. Ik blij dus. Dus niet.... :-? Mijn computer ziet de kaart, heeft ook de windows drivers daarvoor geïnstalleerd (no problem). Toen ik Ulead 7 startte voor de videobewerking, kon ie mijn camera echter niet vinden. Ondertussen zag windows een nieuw apparaat (kan ik me voorstellen, aangezien die mijn camera zag), maar kon daar geen geschikt apparaattype bij vinden en prakt dus een raar apparaat met een code in mijn apparaatbeheer. Wat kan ik hieraan doen?? Er zitten geen drivers bij de camera om dit op te vangen... Ligt het aan windows 98??
Link naar reactie
[quote:2e448c1bbe="Anjo"]Al op de site van Sony gekeken? Al op Google gekeken? Is je W98 up to date?[/quote:2e448c1bbe] Heb op Sony gekeken.... geen antwoord voorhanden. Nog niet op Google gekeken.. ga ik zo efkes doen.... En ja, mijn windows 98 is up to date... (eh.. tot een paar maanden geleden, maar ik denk niet dat er zo veel verandering in zit nadien, is tenslotte al een 'oud' OS) Updeetje: heb op Google gekeken.. er zijn veel mensen die veel vragen hebben mbt connectie tussen firewire en hun apparaat.... Helaas niet zoveel antwoorden. De meeste vragen gaan over de connectie tussen firewire, hun camera en windows xp sp1 & 2. Niks over mijn probleem.... (vandaar dat ik het ook hier probeer.. :wink: )
Link naar reactie
[quote:f078d876b1="Pceetje"]Je hebt Windows98se nodig, dus updaten maar http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/1394/Default.asp[/quote:f078d876b1] Dit artikel gaat over: "This Storage Supplement addresses 1394 storage issues on systems with 1394 storage peripherals running Windows 98 Second Edition" maw: problemen die zich voordoen met firewire op een 98SE machine. Ik heb rond gesnuffeld op de microsoft site en er zijn wel meer artikelen over 1394 devices onder... jawel: Windows 98 Standard Edition (dus niet Second Edition), dus theoretisch moet het kunnen. (theoretisch is bij Microsoft niet altijd praktisch... :-? )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...