Ga naar inhoud

DVD met 2 audiostreams 'authoren', hoe?


Aanbevolen berichten

Ben bezig met een DVD aan et maken, van een familieavond, en heb et volgende probleem. Ik heb MPEG (extensie .m2v) bestanden, gemaakt met TMPGenc Plus 2.5 met de standaard instellingen (DVD PAL MPEG-2, 720x576 25fps CBR 6000kbps), en heb het geluid bewerkt met Goldwave, bewerkt als wav, 32kbit. De ruwe versie van dit geluid, en bewerkte versie (met achtergrondmuziek) omgezet dmv. TMPGenc naar MPEG-2, 48000hz 384kbps. Nu wil ik beide audio's op de DVD hebben, zodat je kunt kiezen tussen de onbewerkte versie, en de versie met achtergrondmuziek. Op [url=http://www.videohelp.com/forum/userguides/169251.php]deze[/url] site een handleiding gevonden, waarmee dat te realiseren is. Deze methode gebruikt IFOedit 0.95. Ik doe het dus zoals aangegeven in die handleiding, maar bij mij loopt het al vrijwel direct mis. Als ik in IFOedit de video en de twee audiostromen invoer, en vervolgens op OK klik, krijg ik de volgende foutmelding. "Could not open for writing". Ik krijg dan vervolgens onderstaand log te zien. Heeft iemand een oplossing? Heb al op internet gezocht, en het probleem komt vaker voor, maar een oplossing blijft achterwege. ps. OS is XP Pro (geen SP2) [img:6c01f322d4]http://htb.ath.cx/forum/ifoedit.png[/img:6c01f322d4]
Link naar reactie
Yep......Het beste programma voor het maken van DVD's..... DVDLab Pro http://www.mediachance.com/dvdlab/dvdlabpro.html Dit programma kan 8 audiosporen en 8 ondertitelsporen aan. Je kunt het volledige werkende programma 30 dagen gratis proberen. Geloof me. Er bestaat niks beters dan DVDLab Pro. (Het lijkt wel een commercial)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:29e86fd6c1="CompyBoy"]'t Simpelste wat er bestaat... Spruce DVDMaestro Je kunt 4 verschillende audiotracks bij elkaar rapen, taal aan de stream geven, video erbij plakken, chapters instellen, menuutje eraan vast plakken, ondertitelen.... Nog meer nodig? 8) En geloof mij! Deze is dus weldegelijk beter als DVDLab[/quote:29e86fd6c1] Ten eerste: DVDMaestro is ter ziele, en daardoor wordt het niet meer verder ontwikkeld en zullen de bugs die er in zitten er nooit meer uitgehaalt worden. Ten tweede: DVDMaestro is een kopie van DVDLab en kan dus minder als het orgineel. Het wordt te ingewikkeld en technisch om de verschillen hier allemaal uit te leggen. Het enige voordeel van DVDMaestro is dat als je eenvoudige DVD's wilt maken het een alternatief voor DVDLab is.
Link naar reactie
Daar ben ik het toch niet echt helemaal mee eens. Zowieso is DVDMaestro geen kopie van DVDLab maar eerder andersom, aangezien DVDMaestro eerder ontwikkeld is. Het programma is ook niet geschikt om even gauw een dvdtje te maken zoals je beweert. Op dit moment wordt het iig nog altijd het meest gebruikt om DVD's te bewerken op het gebied van 'hoofdstukken indelen' & 'ondertitelen'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...