Ga naar inhoud

Capturen met Studio 9


Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik capture met Studio 9 heb ik problemen met verloren beelden, op 35min video 70 beelden verloren. Heb al vanalles geprobeerd: Nx doen tijdens het capturen, processor op volle snelheid laten draaien(deze valt terug wanneer ik mijn systeem niet zwaar belast). Na enig zoeken heb ik het vermoeden dat het aan mijn harddisk ligt. Eerst had ik een Maxtor HD UDMA133 7200tr 60Gb en nu een WD SATA 7200tr 180Gb. Als ik bij deze twee schijven de max. opslaansnelheid bepaal bij Studio 9 krijg ik bij de maxtor 43381KB/sec en bij de WD 19510KB/sec. Weet iemand misschien hoe dit kan of hoe ik de max. opslaansnelheid kan verhogen van de WD SATA(zou het snelste moeten zijn) want deze schijf zou ik graag gaan gebruiken voor het capturen zodat ik de andere schijf kan verkopen. Op deze twee schijven staan beide geen besturingssysteem dit staan op een WD SATA 120Gb 7200tr Systeem: AMD 64 3200+ @ ASUS K8V Deluxe(met luidruchtige SPIRE Koeler). 1024MB Kingstone DDR400 GFX 5700XT WD 120GB SATA 7200 rpm 8MB (Besturing) WD 160GB SATA 7200 rpm 8MB Maxtor 60 GB IDE 7200 rpm 2MB NEC2500A Windows XP Pro SP2 Hopelijk weet iemand raad. Groetjes.
Link naar reactie
19510KB/sec. is ,in principe, meer dan snel genoeg vooropgesteld dat je de video comprimeerd tijdens capture, zonder compressie heb je idd 30 MB/sec nodig. Maar je hebt een potente pc dus waarom zou je ongecomprimeerd opnemen...? Als compressie zou je DV kunnen gebruiken, volgens mij heeft studio dat standaart aan boord. DV= 25 megabit/sec= 3 MB/sec 3 MB/sec doe je op een 4.3 GB 5400 toeren seagate schijfje uit 1998.....
Link naar reactie
[quote:9f389fa987="hencktank"]Waar kan ik deze mode vinden? En de schijf is pas een nieuwe en er staat ±60GB op.[/quote:9f389fa987] Voor Window$XP Pro (Engels): - Start > Settings > Control Panel > System > Hardware > - Device Manager > IDE ATA/ATAPI controllers > Primary of - Secondary IDE Channel > Advanced Settings > kijk bij: Transfer Mode.
Link naar reactie
Op zich zijn 70 verloren frames op 35 minuten video niet zo heel erg veel. Per seconde worden er volgens mij iets van 25 frames opgeslagen. Dit is dus nog geen 3 seconden aan film op totaal 35 minuten. Als je echt een hardwareprobleem zou hebben, loopt het aantal fouten veel harder op. Jullie zoeken het probleem in de snelheid van de hardware, maar het kan volgens mij ook aan de videotape liggen. Als je een DV tape tussentijds uit de camera haalt, of na terugkijken van filmmateriaal de tape niet naar het juiste punt terugspoelt, ontstaan er bij het vervolgen van opname onderbrekingen in de continuiteit van het videosignaal. De duur van deze onderbrekingen worden tijdens het capturen als verloren frames aangeduid. Groeten, Jee Jee
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...