Ga naar inhoud

Digitaal ipv analoog


Aanbevolen berichten

Ik capture in MJEPG/PCM daarna in adobe exporteer de film als VOB of AVI MJPEG. Nu laadt ik het betreffende bestand in in Nero vision, alleen kan ik de audio hier niet aanpassen. Het resultaat is een DVD met "analoge" audio (ik moet de DVDspeler op analoog zetten, en zo wordt het geluid via de analoge bedrading ook verzonden naar de stereo). Wie kan mij vertellen hoe ik het geluid digitaal krijg, dwz dat de DVD speler via de glasvezel " DIGITAL" gaat afspelen. Peter
Link naar reactie
Dan moet de audio in het AC3 formaat worden. Ik ken geen recente nero vision dus weet niet of die dat kan, denk het niet. Adobe zou het wel moeten kunnen maar daar heb je waarschijnlijk een plugin voor nodig. Ik gebruik TMPGenc dvd author er voor icm met de AC3 plugin. AC3 wordt over het algemeen gezien als een "profesionele feature" en zit bijna nooit in home programma's
Link naar reactie
Bedankt voor het antwoord, dus AC3 wordt dus pas als "Digital" gezien. Zomaar een idee: Zou het dan ook mogelijk zijn om de audio stream te demuxen en mbv van azid te recoden, probleem alleen is hoe ik de audio weer gemuxed krijg in een VOB. Ik ben hier een tijdje weg geweest maar dan begint he in de bovenkamer goed te stoffen.... Dus TMPEnc is dus de oplosssing (ik was daar al mee bezig geweest maar de configuratie hield mij tegen) , dus nu nog juiste instellingen, en welke versie heb ik nodig. en waar is die AC3 decoder te krijgen Alvast bedankt voor de moeite, Peter mailto: p.rozenveld@hccnet.nl
Link naar reactie
Optie 0 Een nieuwere Nero Vision heeft de AC3 codec, alleen heb ik een fout gedachte gehad om VOB's in te laden in Nero. De DVD structuur die niet grote VOB's maak dan 1GB (door Canopus gegenereerd) zijn om direct op DVD te branden en niet om te authoren, een 2e VOB laad Nero Vision gewoon weg niet. De DVD die NeroVision creëert werkt, maar is niet groter dan een kwartier. Optie -1: Dus ipv een DVD-directory te maken heb ik een mpeg2 file laten creëeren door canopus. Nero leest die wel, maar met moeite. Het resultaat is dat de stand-alone player (Harman Kardon) alleen het menu laat zien. Daarna nada :evil: Optie -2: eerst export naar AVI (in dezelfde codec als de bron MJPEG en PCM) en dat duurt wel erg lang voor alleen beeldjes aan elkaar te kleven. TMPEnc 3 als Output: "DVD"MPEG2 file met AC3. Deze file geimporteerd in TMP DVD Author, na het authoren van de scenes de knop Output en : CRASH. en niet 1 keer maar .... keer. Optie: -2,5 De MPEG File van TMPEG ingeladen in Vision , chapters maken gaat lastig omdat het voorbeeld af en toe blijft hangen. Resultaat: loopt ook niet in de stand alone player. PLEASE HELP me! Peter
Link naar reactie
NB hoe kan je van een originele avi (MJPEG) zien wat de field methode is, Bottom field first, or Top field first Ik zie namelijk in de gexporteerde films het zogenaamde kam effect op de monitor van verkeerde field order, op de TV (als 2e scherm) zie ik ze niet en is alles goed. Ook de eerst DVD (die wel werkte) was het beeld goed. Hoe kan je de edit & export settings in adobe premiere exact hetzelfde krijgen als je bron materiaal (ivm kwaliteits verlies) Peter
Link naar reactie
Wat je mogelijk bij al je probeersels dwars zit is de veelheid aan codec's op je systeem. Onder directshow is er niet echt een systeem om codecs gescheiden te houden. Als je meerdere mpeg2 of ac3 codecs installeerd dan weet je eigenlijk nooit echt zeker welke door het programma gebruikt wordt voor het lezen van een file, voor het schrijven/maken van een file kan het programma wel onderscheid maken. Als nero dus bv niet zijn eigen ac3 gebruikt om een file te lezen en vervolgens gaat authoren met een codec die niet zijn eigen is kan dat onverwachte effecten opleveren, crashen inclusief. Het doorverwerken van een in programma A gemaakt bestand in programma B maakt de boel daarmee alleen nog maar erger. Bij bv TMPG is dat ook bij alle programma's als footnote te lezen; wij garanderen correct funtioneren van de software alleen met mpeg's gegenereerd door tmpg software. Maw; met een door premiere gemaakte mpeg KAN het werken maar je krijgt geen garanties daarop, en dat zegt genoeg... Ik doe alles met tmpg software en heb nergens last van. Als je bekend bent met regsvr32 dan kun je eens alle overtollige codec's uitzetten en het nog eens proberen. Er is ook een scriptje voor: http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/RoBBeRs-RegSvr32ShellExtentie.zip na installatie (rechtsklik op inf en kies "installeren") verschijnt er in je rechtermuisknop menu een optie register server en unregister server als je rechtsklikt op een *.ax of *.dll . afspeel filters zijn overwegend een ax file maar heel soms ook nog wel eens een dll Met "register server" maak je een decompressor actief en met unregister het omgekeerde. Met SysEnum.exe kun je uitvinden welke en waar de ac3 codecs op je systeem staan. Sysenum.exe is onderdeel van de download Graphedit (google), maar er zijn ook wel andere codec tools die het laten zien waaronder het populaire avicodec.
Link naar reactie
De fieldorder is niet zo 1-2-3 te zien, TMPGenc 2.5-plus bepaalt hem als je een video laad via de wizzard, zo doe ik het... Houd er rekening mee dat je ook door je veelheid aan filters/codec's een combo kan hebben die bij het afspelen de fieldorder verandert. Je file is dan dus wel goed , hij wordt alleen verkeerd afgespeeld. MBV graphedit kun je zien met welke filters een file wordt afgespeeld. Als bv de mpeg2 splitter van canopus is en de mpeg2decoder van nero dan kan er bij het doorgeven van de video van splitter naar decoder een fieldswap optreden. Erg irritant, ik heb er ook wel eens last van gehad en me de pokke gezocht naar de oorzaak, een schone windows loste het uiteindelijk op. Maar: in principe is gewone analoge video altijd top field first(A) en ALLEEN DV-AVI zijn bottom field first(B). Jouw mjpeg video zou dus in principe topfield first moeten zijn. In premiere is er in je werkbalk ergens de optie "settings viewer" , je krijgt een rechthoekig venster te zien met daarin alle instellingen van premiere voor de op dat moment geladen,gecapturde of bewerkte video. Met een rechtklik op een waarde kies je make as source" oid. Ik heb op dit moment geen premiere bij de hand om het exact op te zoeken, je zult zelf dus ff moeten bekijken hoe en waar de optie zit. Met de optie wordt ig voor het hele project in premiere alle settings gelijk gemaakt. Als overigens alleen wilt plakken en/of knippen dan is premiere niet echt de tool, die rendert namelijk of je nu wilt of niet altijd de hele video opnieuw, alleen bij DC30 gegenereerde mjpeg en een correct werkende pinnacle driver en bij DV-AVI kan ie zonder hercompressie 2 avi's aan elkaar plakken. Virtualdub plakt zonder problemen en hercompressie 2 avi's aan elkaar voorgesteld dat de 2 videos dezelfde eigenschappen hebben, en zonder hercompressie dus op de snelheid van je harde schijf.
Link naar reactie
Dat was lang geleden "Graphedit", maar bedankt voor de tool/tip, zal hem een speciaal plaatsje geven "Sysenum"had ik nog op de HD staan en werkt naar behoren. Weer wat bijgeleerd want ik dacht altijd verkeerd om, ik meende namelijk dat VfW de losse codecs waren en directshow-codecs in een programma waren "ingebakken". Ik heb voor de zekerheid gekozen en een kale image van het OS teruggezet, en alleen premiere pro geinstalleerd (zonder canopus procoder) samen met TMPGEnc DVD author. Heb de eerder gemaakt MPEG2-file ingelezen in TMPGENC DVD Author ingeladen, maar deed alweer boem. ik denk dat die MPEG2-file niet ok is. Zal de MJPEG.avi (10,8 GB) eens opnieuw recoden naar MPEG2 (ongeveer 1,7 GB) De settings viewer bestaat jammer genoeg niet meer in pro, jammer, en ik baal ervan: als je eenmaal een project start stel je de setting in, daarna lukt het met niet meer om ze te veranderen en field order staat op "bottom field first" bij al m'n projecten! Jammer dat je er geen proggie is om het field order te weet te komen. Die field swap is natuurlijk hoogst irritant, en die codec's zijn nartuurlijk niet in te stellen (alleen die MJPEG codec die ik heb kan ik parametreren) Ik zal m'n resultaten weergeven zodra ik weer wat heb In ieder geval bedankt voor de TIPS! Peter
Link naar reactie
Kies je dan niet bij het aanmaken van je project voor een "dv-avi" project? Dan staat immers de fieldorder vast en ik kan me zo voorstellen dat premiere je dan ook niet meer toestaat om de fieldorder te wijzigen, deze is bij dv nl altijd bottom field first. Ik ken/heb geen pro dus kan je niet precies vertellen maar je zou als project een "multimedia video voor windows" oid moeten aanmaken.
Link naar reactie
Nog even dit, bij de oude adobe (6) kon je de eddting settings wel wijzigen, deze gaf dan alleen aan dat alle preview files gedeleted werden. De settings viewer gaf ook aan wat voor materiaal je had en welke field order zodat je de input-bewerking-output geheel op 1 lijn hebt, en zodoende ook geen conversie plaats vindt. Maar ik vindt de pro versie beter wat betreft de het werken, hij is razend snel en de monitor laat altijd een film zien, met de oude kreeg ik vaak alleen een groen beeld te zien van de overlay, maar geen film!
Link naar reactie
Bepalen van de Field order van een videoclip Nodig hulpmiddelen: tmpgenc (2.5) Het bepalen van de juiste field order: Start tmpgenc en laad de video file dmv van “Video source”. Druk "Settings" knop en ga naar "Advanced" tabblad. Bij "Field order" selecteer "Top- field first (field A)". In het filterkader (zelfde tabblad) staat "deinterlace" vink deze optie aan, ## dubbelklik op de tekst erachter om een dialoog/voorbeeld venster te openen. Onder het video-scherm staat een pull-down-menu “Method”, selecteer hier "Even-Odd field (field)" en zorg dat “Enable filter” aangevinkt staat. Linker-klik op het video-scherm en gebruik de schuif eronder om een naar een fragment te gaan wanneer er beweging is van links of rechts (of wanneer de camera van links of rechts beweegt) Gebruik nu de pijltoetsen (naar rechts) van het toetsenbord om de video te laten “afspelen”. Als de bewegingmotie vlot is, dan is de fieldorder correct, Als de beweging links/rechts springt (het lijkt wel of objecten heen en weer schudden) is de fieldorder niet goed, sluit dan dit venster en kies op het openstaande tabblad nu bij “Field order” “Bottom field first (field B)”, lees nu weer vanaf hierboven ##. Noot: de video kan bij het testen wel 1lijn omhoog en omlaag bewegen maar het gaat om de links/rechts beweging, het verschil is duidelijk zichtbaar vooral als mensen van link of rechts bewegen. Wij gebruiken deze optie slechts om de “fieldorder” te controleren, deze instelling is dus niet voor een defintieve codering dus zet alle instellingen weer terug op hun oude waarde, alleen de field order, die is dus nu bepaald. Vrij vertaald uit VideoHelp.com http://www.videohelp.com/forum/archive/t194728.html
Link naar reactie
Ok, ik heb de field order nageplozen met die methode en dat werkt perfect! en die is heel vreemd : field B Het probleem was met Tmpeg dvd author dat ik iets waarschijnlijk verkeerd had gedaan met instaleren want nu werkt ie perfect en de DVD is nu te zien op de standalone player. Maar nu het volgende ik krijg bij het afspelen van de TV een knipperend beeld alsof het beeld steeds 1 lijn omhoog en omlaag wordt geschoven. (Alle horizontale strepen trillen) ik heb met Tmpeg al wat dingen uitgeprobeerd (zoals deinterlace) maar niets helpt. Heeft iemand een suggestie? Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...