Ga naar inhoud

converter


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een lading avi bestanden, die ben ik aan het converten met easy real media tools. dan wordt het een RMVB bestand die je dan in Divix of realplayer kunt afspelen. het AVI bestand is 351MB na converting is het bestand nog maar 148MB! met glashelder beeld! echter het convert proces is real time! dat komt neer op 120 keer 45 minuten :-? is er een manier om sneller te converten?
Link naar reactie
ik wil geen ellende maken op het forum, maar als je het dan niet weet, zeg dan niets... :roll: . het programma is namenlijk gewoon een "[i:207ae34fbd]real time converter[/i:207ae34fbd]". hij doet er net zo lang over als de film zelf. of je nu een pentium 1 hebt of een pentium 4. het gaat om het programma. ik heb hier 3 pc's staan. en op alle 3 duurt het net zo lang.
Link naar reactie
Dat betekent dus dat de kwaliteit van het uitgevoerde bestand afhankelijk is van de snelheid van de pc waarop gecodeerd wordt..... Mogelijk kun je het zien aan de bestandsgrootte maar zelfs dat hoeft niet. Als de codering gebeurd in Constant BitRate(cbr) dan zullen alle bestanden even groot worden. De "winst" die dan geboekt wordt op een snellere pc zit hem bv in de bidirectional motion search precision. De motion search is het programma onderdeel welke voor en achteruit kijkt naar frames die moeten worden gecodeerd en aan de hand van deze frames de motion estimation berekend. Je kunt het programma onderdeel verder of minder ver voor/achteruit laten kijken. Bij bv 1 frame voor en achteruit kijken is de systeem belasting nog heel schappelijk maar zodra je richting de 5 a 6 frames gaat dan loopt de codeertijd enorm op ,immers; je bent voor het coderen van 1 frame dan wel 11 of 12 frames aan het "bekijken" en analyseren. Realtime conversie is overigens voor volle resolutie pal video helemaal niet zo langzaam als jij denkt. Mijn p4 3.8 ghz red het met TMPGenc van dv-avi naar dvd-mpeg2 nog steeds niet in realtime, als het meezit en ik stel verder geen filtering in dan is 1/2x RT het snelste wat ik haal....
Link naar reactie
Ik snap niet helemaal waar het om gaat. De gebruikte encoder is hopeloos als een snellere pc niet een snellere verwerking oplevert. Dus gebruik een andere encodeer methode, bijvoorbeeld DivX of XviD. Hiermee kun je een zeer (relatief) grote compressie bereiken, waarbij je zelf de afweging tussen de mate ervan en beeldkwaliteit maakt.
Link naar reactie
[quote:868d9aefdd="Jaap H"]Ik snap niet helemaal waar het om gaat. De gebruikte encoder is hopeloos als een snellere pc niet een snellere verwerking oplevert. Dus gebruik een andere encodeer methode, bijvoorbeeld DivX of XviD. Hiermee kun je een zeer (relatief) grote compressie bereiken, waarbij je zelf de afweging tussen de mate ervan en beeldkwaliteit maakt.[/quote:868d9aefdd] en weet jij dan een encoder??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...