Ga naar inhoud

wel merk dvd schijfje


anoniem

Aanbevolen berichten

Koop in ieder geval high speed (8x of hoger) discs van een gerenommeerd merk: Philips, Sony, TDK, Maxell, etc. Brand de discs niet op de hoogste snelheid, maar liefst op halve snelheid of lager als het kan. Berg de gebrande discs op in de beschermende box op een plaats met een vrij constante kamertemperatuur. Aangezien gebleken is dat CD's na verloop van tijd toch verweren, zou ik ook na ongeveer 5 jaar de DVD opnieuw kopiëren op een nieuwe disc.
Link naar reactie
Als je je films wilt bewaren zou ik sowieso geen gebruik maken van RW's maar alleen van R's, wordt anders wel een beetje duur zo. Verder zweer ik al sinds jaar en dag bij het merk Platinum, maar ieder ander A-merk moet in principe volstaan. Ik zou geen bagger van Kruidvat of zo kopen. (Laatst is gebleken dat cd's van dit merk ernstige verschijnselen van cd rot vertonen) Ik weet niet zeker of bijvoorbeeld Kruidvat ook lege dvd's verkoopt maar ga toch maar voor een A-merk. Let je wel op de compatibiliteit met je brander? Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...