Ga naar inhoud

Codec met alpha kanaal?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Die HUFFYUV werkt hier niet echt, het bestand wordt gemaakt en uiteindelijk wordt het direct na de conversie gewist. Het is me ondertussen gelukt om met een roze achtergrond (een kleur die niet wordt gebruikt in het filmpje) en een key color effect om toch transparantie te hebben, maar de kwaliteit aan de randen is niet echt optimaal. Heb quicktime ondertussen ook geprobeerd (met de setting op 'animation'), maar dan wordt ook de voorgrond lichttransparant en er is een groot zwart kruis in het midden. Laat aub weten als er een andere, beter oplossing is die geen slechte randen geeft.
Link naar reactie
Bedankt voor die mail. Ik heb ondertussen verschillende codecs geprobeerd, maar ik krijg altijd een zwart kruis in het midden, zowel als ik vanuit een swf2avi convertor converteer, als wanneer ik eerst naar een (uncompressed) rgba en daarna met quicktime converteer naar een mov met alpha kanaal. Geen idee wat dat kruis veroorzaakt, zowel de swf2avi convertor als quicktime pro zijn volledige versies, en het lijkt me raar dat 2 verschillende programma's identiek hetzelfde kruis zouden geven (als was de sofware niet volledig legaal gekocht) of dat een hele boel verschillende codecs, voor zowel mov als avi, dat identieke zwarte kruis geven als beveiliging. Het is me wel gelukt nu om goeie randen te krijgen in after effects (wat met de instellingen van het color key effect gefoefeld) maar het zou toch interessant zijn om te weten vanwaar dat zwart kruis komt.
Link naar reactie
Er is kennelijk een filter in de achtergrond actief welke het kruis inplanteerd. Is het geen afspeelfilter welke dat veroorzaakt? Om dit bij een avi te bepalen weet ik wel een tooltje , voor mov zou ik het zo niet weten hoe je daar achter komt. mbv Graphedit kun je zien welke filters er allemaal worden geladen tijdens het afspelen van een avi. Kies in graphedit file/render media file en vervolgens krijg je een grafische weergave te zien van alle filters. Graphedit is een microsoft tooltje uit de DirectX sdk maar met google is ie meestal wel los te vinden echter vaak wel icm de nodige andere software en codec's, gebruik de rest die in zo'n pakketje zit NIET, het meeste is meuk waar je een hoop rottigheid mee krijgt. Met de zoekfunctie van dit forum kun je wel meer topics vinden over Graphedit met de nodige uitleg en plaatjes.
Link naar reactie
De AVIs blijken dan toch in orde te zijn, en de codecs werken dus goed, maar toen ik het probeerde met te exporteren als PNG sequence en importeerde in After Effects was dat kruis er weer, dus het zal iets zijn in After Effects denk ik. Mijn filmpje is ondertussen wel af, maar ik zou toch nog graag weten waarom After Effects er een kruis in zet...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...