Ga naar inhoud

wel avi of geen avi


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een bestand gekregen met avi als extentie. Echter, als ik het probeer te openen blijft de mediaplayer hangen en kan ik de cp opnieuw installeren. Nortonscanning geeft geen virus, GSpot geeft als melding unknown file. Is dit bestand te repareren, is er een programma waarmee ik er achter kom of het wellicht een heel andere extentie heeft? Nu heb ik niks aan dit bestand.
Link naar reactie
Snelste manier in dit geval is het bestand bekijken met een programma dat elke byte van een bestand kan bekijken/weergeven: een zogenaamde hex-editor (geeft de waarde van een byte aan in het hexa-decimale stelsel, makkelijk vanwege de weergave met slechts 2 tekens) Hiervoor is kennis vereist van de opbouw van een .avi. Je kunt natuurlijk ook een goed werkende .avi als voorbeeld nemen.
Link naar reactie
Als je aan de rechterkant in de textzijde(ascii) kijkt dan zul je als het goed is bij een avi na een x aantal regels wat text vinden waar uit te halen is wat de file is. bv iets van vids=div3 ---> de videostroom is met compressie divx3 Nagenoeg iedere zichzelf respecterende software fabrikant laat in de eerste x regels( de "header") iets van zichzelf achter . open maar eens voor aardigheid willekeurige bestanden en zoek maar eens in het begin meestal vind je wel wat. Je kunt zo ook wel achterhalen waarmee video's gemaakt zijn. Zo laat TMPGenc zijn naam achter maar ook Cinemacraft encoder, virtualdub en adobe premiere. Een avi is opgebouwd uit "chunks" , brokken. Als er een invalid chunk fout wordt gegeven dan weet je iig dat de file zeer waarschijnlijk geen avi is maar bv mpeg1 of mpeg2, realmedia of mov. Staat er aan de rechterkant nix herkenbaars? Als je met page down er doorheen bladert en goed kijkt zie je vanzelf wel als text herkenbare delen. Kijk anders ook eerst even in een goed werkende avi, dan weet je wel wat ik bedoel....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...