Ga naar inhoud

Audioprobleem bij XVid naar DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een XVid die ik naar DVD wil overzetten. Volgens GSpot: XVid, 25fps, 48000KZ, AC3 geluid en de rendering geeft geen problemen te zien. De XVid en de AC3 codecs zijn geinstalleerd. In VirtualDub heb ik eerst de twee filmdelen aan elkaar geplakt (Audio en Video beide op DirectStream copy gezet). In VDub is het ding niet af te spelen en krijg ik de melding No audio compressor could be found. Misschien geen probleem. De verkregen film (nog steeds een XVis AVI) kan ik in zijn geheel afspelen in Mediaplayer inclusief geluid (en ondertitels). Vervolgens heb ik de audio afgescheiden in VDub (Audio op DirectStream copy), gesaved als wav en de extensie na deze bewerking gewijzigd in .ac3. Hierna heb ik TEMPGEnc Plus geinstalleerd en in Options > Env settings tab VFAPI plugin de DirectShow de eerste prioriteit gegeven (staat bovenaan). Daarna opnieuw TMPGenc gestart en via de wizard gekozen voor PAL en VBR MPEG-1 Layer II Audio (MP2). Daarna bij Video voor de AVI en bij Audio voor de AC3 file gekozen. Daarna in het voorlaatste scherm bij Expert onder tab Advanced de Video arrange method op Full screen (keep aspect ratio) gezet. De boel gestart en na 5 uur was de film klaar, compleet met ondertiteling maar.... zonder geluid! Hoe krijg ik dat laatste nou goed? En is er ook een methode om uit de film een klein stukje te knippen zodat ik met experimenteren niet eerst 5 uur moet wachten om te kunnen zien of het resultaat bevredigend is? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:b33c6825e9="boshond"]Voor het archief. Zelf het antwoord gevonden op de volgende site: http://www.dvd-guides.com/content/view/70/59/ De truc: Demuxen met VirtualDubMod. Die truc met Save as wav en hernoemen van de wav file naar AC3 werkte dus bij mij niet. :D[/quote:b33c6825e9] Dat is logisch: .AC3 (Dolby Digital) is geen .wav (PCM).
Link naar reactie
[quote:5789a71974="boshond"]Ja dat dacht ik ook, maar ik heb toch in diverse artikelen (w.o. de Computer!Totaal Tips & Trucs Film & Muziek) gezien dat dat de methode zou moeten zijn. Ik vind het ook vreemd.[/quote:5789a71974] Een vergissing is misschien in het spel. Bij gebruik van VirtualDubMod om AC3 te demuxen uit een XviD/DivX moet je niet saven als .wav. (Maar: demuxen.) Bron: www.sectie.be . Als VDubMod het bestand niet kan afspelen met geluid, dan ligt het m.i. voor de hand dat het de .ac3 stream ook niet kan omzetten naar .wav.
Link naar reactie
Dat kan, maar voor het demuxen heb je volgens mij VirtualDobMod nodig en kun je VirtualDub niet gebruiken. Daar zit die Stream mogelijkheid niet op. In het artikel dat ik net noemde staat het volgende (uitgaande van VirtualDub 1.5.10): kies File > Open video file, selecteer de film, klik audio in het menu en kies voor direct stream copy. Klik op File, save wav en hernoem naar ac3. Het kan natuurlijk zijn dat die direct stream copy ervoor zorgt dat het AC3 geluid eraf komt maar bij mij lukte het niet. Met VirtualDubMod en dan Demuxen ging het wel goed, op een dingetje na en dat staat in een ander onderwerp van mijn hand: Omzetten XVid naar DVD: resultaat schokkerig
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...