Ga naar inhoud

speciale boot voor video


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil op mijn computer een multiboot maken om video te bewerken zodat ik zo min mogelijk programma's en services laat laden. ik wil dan alleen installeren: win XP pro zo kaal mogelijk studio 9+ wie heeft hier ervaring mee. welke services en programma's kun je in winxp deinstalleren of uitschakelen. wie heeft er 2 schijven in raid stripe en wat zijn hier de ervaringen mee? ik denk aan 2 hd van 80 Gb 1 heb ik er al.
Link naar reactie
Kijk hier eens: http://www.blackviper.com/index.html Kun je in ieder geval een lijstje vinden welke services uit kunnen. Lees ook hoe je mbv hardware profielen services kunt koppelen aan een hardware profiel, zo kun je door een reboot kiezen uit verschillende sets met services en in ieder geval je origineel geinstalleerde set services behouden en en naar terug keren mocht dat nodig zijn. Lees ook de waarschuwing betrefende 2 kritieke services die je NIET MAG UITZETTEN! , anders boot windows niet meer....
Link naar reactie
Ja , min of meer. je krijgt bij het opstarten(indien je dit insteld!) de keuze uit de verschillende hardware profielen die je hebt gemaakt, je hebt daarbij dezelfde opties als bij een dualboot, dus wachttijd-automatisch kiezen van een voorkeur profiel enz. Maar het is geen dualboot, denk daar aan want er zijn dus wel enige beperkingen. Zo dien je de services die je in een bepaalde hardware profiel niet wilt hebben NIET TE VERWIJDEREN , je moet de service uitzetten(!) voor dat profiel en dat is wat anders, lees de blackviper site daar staat alle info er over. Je kunt ook in apparaatbeheer de apparaten die je niet nodig hebt uitzetten(NIET verwijderen!) in het betreffende hardware profiel, scheelt ook weer narigheid en snelheid. Dit lukt overigens niet voor alle apparaten even goed, kwestie van proberen maar wel met beleid, dus 1 voor 1 en goed opletten of alles nog wel correct werkt.
Link naar reactie
Nou ja met een dual boot kun je natuurlijk alles inrichten zoals je wilt,je kunt drivers domweg niet installeren,software achterwege laten enz enz. Via het hardware profielen systeem is welliswaar een hoop mogelijk maat er is een eind aan. Bv driver compleet de-installeren gaat niet op, je kunt een driver alleen uit zetten. Je kunt op die manier een hoop snelheid winnen en een hoop gedonder met evt hardware conflicten voorkomen maar er is een eind aan. Makkelijk is dat het allemaal zo weer terug te draaien is, als je het hardware profiel niet laad zit je weer in je gewone windows en hetzelfde geld voor het verwijderen v/h profiel; als je hem hebt verwijdert is het verhaal daarmee aan zijn eind. Overigens kun je het hardware profielen systeem nog verder uitbreiden mbv Mike Lin's Startup Selector waarmee je voorgeconfigureerde sets kunt maken van opstart bestanden, dwz dat je ook een snelkeuze kunt maken waarbij bv geen achtergrond programmas zoals je virusscanner worden geladen. http://www.mlin.net/misc.shtml Mike heeft overigens nog een aantal fraaie proggies die blinken in eenvoud. Mike Lin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...