Ga naar inhoud

Goedkope video camera


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben van plan om op wintersport te gaan. En wij zouden graag een camera meenemen zodat we wat leuke momenten kunnen filmen. Er zijn 2 voorwaarden, 1= hij moet firewire aansluiting hebben zodat we de film op de pc kunnen bewerke. 2 = hij moet redelijke kwaliteit hebben. Hoe kunnen we dit het beste doen. Huren voor 1 week kan volgens mij niet. Ik zat er aan te denken om een 2e handse te kopen en na de vakantie weer te verkopen ofzo. Maar hoeveel geld denken jullie kwijt te zijn? Iemand tips.
Link naar reactie
Wat wil je met de video doen als je deze op de pc hebt bewerkt? Terug zetten op tape: heb je ook een dv-in nodig en die is niet altijd aanwezig. Ik denk dat je op marktplaats wel iets moet kunnen vinden tussen de 250 en 500 euro. Is de dv-in niet belangrijk dan kun je nagenoeg ieder type van 1 v/d grote merken kiezen, zolang het dv is maak je acceptabele tot zeer goede kwaliteit afhankelijk van het model. Oh ja: video cameras kunnen niet goed tegen vrieskou en al helemaal niet tegen sterke temperatuur schommelingen. Van -5 naar kamertemp levert mogelijk condens op in je lens maar ook op de koppentrommel. Als je dan evengoed probeert te filmen heb je mogelijk 2 problemen: 1:je ziet niets,de lens is beslagen( aan de binnenkant) 2: je tape gaat plakken aan de trommel en maakt tape-sla van je vakantie herinnering. Denk ook idd aan extra (dikke) batterijen, een li-ion batterij verliest bij vrieskou 50% of meer van zijn capaciteit. Van de 1 uur filmen met de "standaart" batterij blijft zo bij een tweede hands camera in de vrieskou nog 10 a 15 minuten over, als het meezit.... Zo'n beetje de goedkoopste dv camera in nl: http://www.tweakers.net/pricewatch/85933?Landfilter=Benelux
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...