Ga naar inhoud

Meerdere AVI's op 1 DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een leuk mapje met AVI's van een TV-serie. Nu wil ik deze graag op dvd zetten, met een menu'tje erbij enzo. Nu snap ik zelf ook wel dat niet alle 24 aflevering op 1 dvd passen. Maar er passen ongeveer 12 tot 13 AVI's van 350 Mb op 1 DVD. Als ik met Ulead Movie Factory 3 een samengestelde DVD wil maken past er maar 1 aflevering op een DVD. Weet iemand of en hoe ik meerdere AVI's op 1 DVD kan zetten? EN hoeveel er dan per DVD op kunnen? Alvast bedankt! PS Maakt het verschil op je een DVD-R of een DVD-RW pakt? Dan kan ik namelijk eerst alles proberen met een RW zonder veel DVD-R's te verprutsen...
Link naar reactie
Ja het kan doordat je bij het maken van een dvd nogal keus hebt uit hoe de audio en video erop komt te staan: van in heel goede kwaliteit tot veel minder en dat gaat gepaard met een relatief korte tot een relatief lange speelduur. Om het niet helemaal voor te kauwen verwijs ik je naar: www.videohelp.com om wat ideeen op te doen. Verder vind je op dit (sub-)forum, zelfs een paar topics naar beneden, ook aanwijzingen. Het is inderdaad mogelijk eerst met een 'rw' te werken; de meeste dvd-spelers slikken ze.
Link naar reactie
Nou, als ik je nog kan interesseren voor het programma NeoDVD? Dit programma kan namelijk ook avi's omzetten naar dvd compliant bestanden en bovendien kun je daarbij ook eigengemaakte menu's mee samenstellen. Kijk maar eens op [url=www.mediostream.com]deze[/url] website. Daar kun je het allemaal meemaken. Groetjes van Jan Willem :P
Link naar reactie
Kijk eens in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=133968]dit[/url] topic, waarin rwilligen goede info geeft over dit onderwerp. Simpel gezegd: het is mogelijk om meerdere uren film op dvd te zetten, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit. Als data-DVD past er idd 12x 350MB op een DVD, maar wil je er een DVD met menuutje etc van maken voor in je standalone DVD-speler, dan is het beter niet meer dan 3 afleveringen (hoe lang duren ze...?) per DVD te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...