Ga naar inhoud

Film AVI wel op Divxplayer, na branden geen geluid


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoogstwaarschijnlijk is het geluid dat in die AVI zit niet volgens de MPEG-2 standaard en daarom hoor je niks op een standalone speler. Je PC is toleranter en beschikt over meedere audio codecs, waardoor je wel geluid hebt. Ik weet niet welke software je gebruikt hebt om er uiteindelijk een dvd van te maken, maar beslist niet de beste. Niet alle coderingssoftware 'kijkt' naar het audio bron materiaal of je moet het handmatig instellen. Daarnaast controleren ook niet alle brandprogramma's of de AVI wel binnen de specs van MPEG-2 (dvd) valt, voordat het gaat branden.
Link naar reactie
Nero.......Tja, dat verklaart al een hoop. Is nou niet bepaald het meest ideale programma voor deze klus. Ik gebruik hiervoor mijn eigen methode, maar op onderstaande url staat precies omschreven wat je moet doen. Hier zijn ook de programma's te downloaden die voor deze taak nodig zijn. http://www.sectie.be/divx2dvdr/hoe.htm Succes!
Link naar reactie
[quote:776782112e="Gerard Timmers"]http://www.sectie.be/divx2dvdr/hoe.htm [/quote:776782112e]Ja ja ik weet het, mischien ben ik wel te overdreven maar ik wil zoveel mogelijk mensen een betere manier tonen met hogere kwaliteit binnen de helft van de tijd met selecteerbare ondertitels. Vandaar raad ik ten zeerste aan om in ieder geval eens de Divx > DVD guide van mij te lezen > www.safihre.com/guides Ik ben op het moment SWAT aan het omzetten en dat duurt nog 40 minuten terwijl ik pas op 6% zit... TMPGenc deed daar 9 uur over. En boven alles is de kwaliteit hoger. :wink:
Link naar reactie
'k Heb precies hetzelfde probleem; net Magix Video deluxe 2005 gekocht en heb mijn film ook met hetzelfde programma gebrand (onder XP SP2). Beeld, titels, overgangen (enz) lopen helemaal perfect, maar geen audio als ik de schijf in mijn DVD speler gooi. Wel op de PC. Ik ga de film nu maar eens als MPEG exporteren (met DVD als output type). Tips zijn welkom, want ik heb alleen Sonic RecordNow, waarmee je volgens mij geen DVD's kunt maken...
Link naar reactie
Met alle respect voor het antwoord, maar het zou praktischer zijn om een reply te zien verschijnen, waarin (in mijn geval) eens in begrijpelijke taal, puntsgewijs wordt uitgelegd hoe het mogelijk is, om een gemonteerde film met Magix Video 2005 op een DVD te zetten, die op normale stand alone spelers afspeelbaar is. Softwaretitels (met prijskaartjes) in de strijd gooien, levert zo weinig op, imo.
Link naar reactie
Nou David (en Ouwe Pim), dan zal ik het wat nader uitleggen. Er zijn diverse mogelijkheden om een volwaardige MPEG-2 stream te maken, en als je bij Magix Video 2005 wilt blijven zul je moeten zoeken naar een "hoe maak ik een DVD met Magix Video 2005" of jezelf verdiepen in de gebruikelijke software en benodigde codecs. Vandaar dat ik ook al gewezen heb op www.sectie.be , aangezien dit een waardevolle bron van informatie is. Je kunt trouwens ook volwaardige DVD's maken met freeware. Gratis dus! Als het geluid op je pc het wel doet en niet op de standalone kan dit eigenlijk alleen maar betekenen dat de audio stream niet de juiste codec heeft. Maakt Magix Video 2005 het ondanks de juiste audio stream het toch mogelijk om een DVD structuur te maken en te branden dan heeft dit programma minder geschikt voor beginners. Ik heb even naar de website van dit programa gekeken en gezien dat het zo'n 'kant en klaar' produkt is. Kan makkelijk zijn, maar mischien toch een betere methode kiezen. Ik wil je best helpen, maar dan moeten we wel een aantal zaken doornemen. [b:c3a9fc4244]Als eerste; Wat is het bronmateriaal? Heb je die AVI zelf ingelezen vanaf een videocamera of is het een film die van internet gehaalt is?[/b:c3a9fc4244]
Link naar reactie
Ik heb een vakantiefilmpje van een mini-DV camcorder (Sharp Viewcam Z) ingeladen; van mini-DVCassettes (jawel!). Bewerkt, met titeltjes en muziek (op zes verschillende sporen, doch gegroepeerd!) en vervolgens het project opgeslagen als DIP bestand en tevens ge-exporteerd als MPG bestand, met als output type: MPEG-2. Bij het exporteren heb ik ook aangevinkt: smart encoding (no reencode), waarbij 'Assume Input Luminance is CCIR-601' ook een optie was. Aan de audioinstellingen heb ik niets veranderd; die stond standaard op stereo. Met de CD/DVD editor van hetzelfde programma heb ik het project (.DIP-)bestand geladen en ging het branden prima. Afspelen op mijn eigen DVD-speler verliep zonder audio. Ik heb het exporteren herhaald; ditmaal met DVD als output type. Tevens heb ik het project overschreven. Geen succes.
Link naar reactie
Eerst even een algemene opmerking: Ik ken Magix Video 2005 niet. Dus het kan zijn dat ik wat foute bemerkingen maak. Voor de rest is dit verhaal ook van toepassing op Ouwe Pim. Hoe heb je het materiaal geïmporteerd? Als DV materiaal of reeds als MPEG-2? Ik vraag dit omdat je smart encoding doet, zonder her-coderen. (CCIR-601 slaat trouwens op het encoderen van analoog interlaced video naar een digitaal formaat.) De video stream is eigenlijk ook niet zo belangrijk aangezien die werkt. (Je kunt je hooguit afvragen of je niet met andere encoders een betere kwaliteit kunt krijgen.) [b:cb9fc8b0ab]- Aan de audioinstellingen heb ik niets veranderd; die stond standaard op stereo. -[/b:cb9fc8b0ab] Kijk, hierbij gaat het waarschijnlijk fout. Je moet voor DVD de beschikking hebben over een [i:cb9fc8b0ab]MPEG-1 Layer II Audio (MP2)[/i:cb9fc8b0ab] audio stream. Waarbij meestal gebruik gemaakt wordt van een variable bitrate. Als jouw audio stream dus niet hieraan voldoet zal hij wel afspelen op een pc, maar niet op een standalone. Het andere probleem zal zijn dat jouw dvd-brandprogramma niet controleerd of aan alle voorwaarden van de DVD-standaard is voldaan en er dus lustig op los brand.
Link naar reactie
Je moet het maar bevestigen indien nodig, want het wordt me langzaam duidelijk dat het materiaal waarschijnlijk niet goed werd geimporteerd. Bij het vastleggen van de video heb ik gekozen voor 'DV vastleggen', terwijl er ook de keuze was voor: 'DV als MPEG', waarbij ik de output types en parameters kon vastleggen. In dat dialoogvenster heb ik bijvoorbeeld de keuze uit verschillende 'output types' (waaronder MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DVD etc.). Er zijn ook verschillende tabbladen, waaronder het blad 'bit rate'; de instelling is standaard 'variabel', waarbij een maximum bit rate is ingevuld van 7456. Kbps. In hetzelfde tabblad heb ik ook de keuze uit 'rate control modes'. 01. Keep specified average bit rate (standaard geselecteerd) 02. Constant quantization scale (wanneer geselecteerd, standaard op 3) 03. Optimized quantization scale (wanneer geselecteerd minimum: 3000, max: 6000) Op het audio tabblad is de keuze: mono, dual channel, stereo en joint-stereo. Op dit tabblad kan de audio bitrate kbps veranderd worden van 64 tot 384. De frequenties: 32 kHz, 44.1 kHz, en 48 kHz. (standaard op 48). De audio codec staat standaard op MPEG. Er zijn nog wat tabbladen; de laatste is het MPEG-2 blad. Hier kan ik, binnen de Profile & level kiezen uit: 01. Main profile & Low level 02. Main profile & Main level (standaard geselecteerd) 03. Main profile & High level 04. Main profile & High-1440 level 05. High profile & High-1440 level 06. High profile & High level. Ok... de situatie is nu dus zo, dat ik het materiaal als DV materiaal heb opgeslagen en niet als 'DV als MPEG'. Ik heb het materiaal gemonteerd en je begrijpt dat ik het storyboard met alle titels, overgangen en muziek wil behouden. Mijn eerste ingeving is dus, om het bronmateriaal te vervangen met dezelfde naam. Dan blijft de vraag hoe ik de parameters instel (output type e.d.), zoals hierboven beschreven staat.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...