Ga naar inhoud

NTSC - PAL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja dat is mogelijk maar behoorlijk complex, wil je ook nog menu's ed omzetten dan wordt het helemaal een titanen klus die eerlijk gezegd praktisch gezien bijna niet meer is uit te voeren, het is simpelweg te veel werk. Het is ook meestal niet nodig, de meeste dvd spelers zowel ntsc als pal dvd's probleemloos af. Wat is de oorzaak dat je dit wilt?
Link naar reactie
Als je beschikt over Nero Vision Express 2 kun je volgens mij een nieuwe dvd-pal maken van een DVD (ntsc): kies : maak dvd - video voegt je VOB-bestanden toe uit je ntsc-DVD Stel video settings dan in op dvd-pal en nero recode brandt er volgens mij dan een nieuwe pal-dvd van. ----- Omgekeerd (van Pal naar NTCS) werkt het op deze manier. Andersom heb ik het nog niet geprobeerd maar volgens mij moet dat ook werken.
Link naar reactie
Als je beschikt over Nero Vision Express 2 kun je volgens mij een nieuwe dvd-pal maken van een DVD (ntsc): kies : maak dvd - video voegt je VOB-bestanden toe uit je ntsc-DVD Stel video settings dan in op dvd-pal en nero recode brandt er volgens mij dan een nieuwe pal-dvd van. ----- Omgekeerd (van Pal naar NTCS) werkt het op deze manier. Andersom heb ik het nog niet geprobeerd maar volgens mij moet dat ook werken.
Link naar reactie
[quote:3867737bd9="rwilligen"]Ja dat is mogelijk maar behoorlijk complex, wil je ook nog menu's ed omzetten dan wordt het helemaal een titanen klus die eerlijk gezegd praktisch gezien bijna niet meer is uit te voeren, het is simpelweg te veel werk. Het is ook meestal niet nodig, de meeste dvd spelers zowel ntsc als pal dvd's probleemloos af. Wat is de oorzaak dat je dit wilt?[/quote:3867737bd9] Mijn TV ondersteunt geen NTSC en de DVD bestaat niet in een Pal uitgave
Link naar reactie
Je tv hoeft geen ntsc te ondersteunen. De meeste dvd spelers hebben een optie genaamd sub-ntsc weergave of quasi-ntsc weergave oid. (ff zoeken in je manual-specificaties) Dat is een weergave modus speciaal voor ntsc dvd's en een pal tv waarbij de ntsc dvd on-the-fly wordt omgezet naar een quasi (soort van) pal signaal. De meeste tv's kunnen wel overweg met dat quasi-pal signaal maar de kwaliteit is wel (iets) minder dan dat je de dvd zou bekijken met een ntsc-speler icm een ntsc dvd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...