Ga naar inhoud

DVD naar Avi voor edit in premiere


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Zoals de titel al luidt wil ik graag een stukje DVD rippen zodat ik hem kan editen in premiere. Ik heb het forum al enigzins doorzocht hiervoor maar kom er niet helemal uit. Probleem is namelijk dat ik niet gewoon kan editen met bijvoorbeel TMPGenc omdat ik de avi uiteindelijk achterstevoren af wil laten spelen en volgens mij kan dat niet met TMPGenc. Welnu, heb ik het volgende geprobeerd: http://www.weethet.nl/dutch/video_dvd2dvdr_tmpg.php alleen heb ik ipv smartripper DVDcrypter ofzo gebruikt (met smartripper kwam ik er niet uit.) nu ja alles goed en wel..vannacht het programmatje Auto GK de VOB naar een avi laten omzetten. Herkent premiere het avi formaat niet! Idioot he?? Weet iemand hoe dit kan en hoe ik wel kan bereiken wat ik wil? Alvast bedankt! Groetjes Kat
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Je geeft niet aan welke versie je gebruikt (van Premiere; de een kan meer dan de ander) maar omzetten naar .avi is het meest universeel in de vorm van DV-avi (bekend van DV camera's via firewire). Eventueel kun je nog proberen de .vob te de-multiplexen (kan met TMPGEnc) naar video en gewenst audio bestand en die met Premiere (eventueel met MPEG plugin) aan te pakken.
Link naar reactie
erhm ok..heel simpel ik heb gewoon de boel opgenomen met mijn videocamera terwijl de DVD aan het spelen was. Ik dacht eigenlijk dat het beveiligd zou zijn maar dat was gelukkig niet zo. Ik met mijn camera naar mijn computer...de boel inladen en klaar is kat..dvd in avi formaat..nu ja een klein stukje dan. Ik heb overigens niets illegaals ermee gedaan. Wel de regisseur gemailed voor toestemming voor wat ik met het materiaal ga doen..en toestemming gekregen ook..cool he? :D groetjes! Kat
Link naar reactie
Ok, welnu volgens mij kan het op 2 manieren. 1. de videocamera direct aansluiten op de DVD spelers' uitgang al dan niet met gebruik van scart aansluitstukje. (misschien zelfs firewire..) Je ziet dan het beeld op je videocamera die je op 'vcr' stand zet. Verdere details voor het opnemen zie gebruiksaanwijzing van je videocamera..bij mijj is dat het alom bekende 'rec rondje'. 2. Bij een tv met 2 scartaansluitingen kun je volgens mij ook via je tv opnemen. Dan moet je volgens mij wel een scartaansluitstukje hebben die je op twee standen kunt zetten (als in- of uitgang) De ene scartaansluiting gebruik je dan als ingang voor je DVD speler, de andere als uitgang voor je camera. Ik denk overigens dat de eerste methode meer gangbaar is daar ik niet veel mensen ken die zo'n scart ding hebben die je op 2 standen kunt zetten. Overigens wel aan te raden..is 'rete-handig' gebleken. 8) Genoeg info zo? Dan veel suc6 :D...(anders hoor ik het wel he?) Groetjes Kat
Link naar reactie
Heel duidelijk. Ik kreeg echter een beetje het idee dat het gelukt was het allemaal via het digitale traject te doen, dus van dvd speler via firewire naar camera. (Veel dvd spelers hebben geen DV uitgang, vandaar mijn nieuwsgierigheid.) Na de opname is de DV (camera-) opname via firewire overgebracht naar de pc in een dv-avi bestand, vandaar de notitie: 'dvd in avi formaat'.
Link naar reactie
[quote:a515a60cc4]Na de opname is de DV (camera-) opname via firewire overgebracht naar de pc in een dv-avi bestand, vandaar de notitie: 'dvd in avi formaat'.[/quote:a515a60cc4] Juist, dat formaat is wat ik wou. :) [quote:a515a60cc4] Ik kreeg echter een beetje het idee dat het gelukt was het allemaal via het digitale traject te doen, dus van dvd speler via firewire naar camera. (Veel dvd spelers hebben geen DV uitgang, vandaar mijn nieuwsgierigheid.) [/quote:a515a60cc4] Aha, ja dat begrijp ik. Volgens mij zijn die DVD spelers met DV uitgang nog wel erg duur. ps ik gebruik premiere 6.0 Kat
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...