Ga naar inhoud

2gb. limit in '98?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb me eraan gewaagd en heb onder '98 een pinnacle studio dc10 kaart geinstalleerd. Na een film te hebben gecaptured, is deze verdeeld in stukken van 2GB. Dit schijnt normaal te zijn in '98.(?) Is er echter een manier om mijn film van 35 min. in zijn geheel te capturen, waardoor deze als èèn geheel blijft om vervolgens op cd weg te branden? Rens. :-?
Link naar reactie
Win98 gebruikt het fat32 bestand systeem en dat heeft de beperking van maximaal 4 Gb, en dan is er nog een videobeperking (DMI spec's) die stoppen bij 2 GB. Daar is (bijna) niet onderuit te komen..... Uiteindelijk zal je dus de gehele movie moetn verkleinen totdat het binnen de 2 GB past en dan kan je er een cd van branden, praktisch gezien betekent dat dus kleiner dan 700 MB. Je zult de movie dus moeten comprimeren met een videocompressor, bv divx(kan alleen op pc worden afgespeeld) of VCD(videocd). Bij de oude versie studio zit die optie er niet in als export mogelijkheid. Wat je kunt doen is de stukken openen in Virtualdub, als je de eerste opent herkent ie als het goed is de structuur en opend automatisch de andere avis er achteraan. je kunt dan de film exporteren naar bv dixv. Het blijft een beetje behelpen, makelijker is de nieuwe software studio 7 of 8, deze kan rechtstreeks exporteren in en x aantal formaten die zo op cd/dvd kunnen. Of je moet overstappen naar win2000/XP je kunt dan het NTFS bestandsysteem inschakelen, je hebt dan geen beperking meer kwa bestandsgrootte
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...