Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 8 en capturen


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Indeo5.xx kan uitstekende kwaliteit maken indien de kwaliteit op 100% wordt gezet, het aantalframes/keyframe op 1 en "fast-compress" moet aangevinkt worden. Verder heb je dan wel een beetje rappe pc nodig om dropped frames te voorkomen, iets van een p3-600 en een tweede harde schijf voor de video opslag. Je moet zo met Indeo5 kwaliteit kunnen capturen die niet onderdoet voor hardware mjpeg
Link naar reactie
Ik knap af studio 7-8. Waarom? Capturen geeft als enige reactie: Opnamefout. Nu capture ik met Ulead Video6 in mpeg2 formaat. Ik zou graag de bewerking in Studio 8 doen, want daar is dit proramma uitermate geschikt voor. Zeer gebruikersvriendelijk enz, maar: scene-herkenning loopt vast. De helpdesk geeft als oplossing dat je de sceneherkenning dan uit moet schakelen. (Zo kan ik ook wel helpdeskje spelen) Na bewerking film maken: Bij wat langere films ( meer dan 10 minuten) loopt het systeem vast. Oplossing: De video eerste fysiek in kortere stuken knippen (Verdeling in scenes helpt niet) Al met al is Studio 8 bij mij zeer instabiel. Comp: WinXP home/pro, 1.8GHz, Videokaart: Nvidia Gforce 3TI200
Link naar reactie
Aanvulling op mijn summiere info: Systeem: P4 2,66GHz, 256 MB DDR, NVidia GeForce 4Ti400. Studio 8 is reeds up-to-date met laatste upgrade. De preview in better en best quality zijn goed maar zodra ik op "capture" druk krijg ik "capture error". Dit alles dus via de SVHS ingang. Met Cinch ingang heb ik nog niet getest omdat ik er van uitging dat SVHS betere kwaliteit oplevert.......
Link naar reactie
Hm, jullie kunnen wel een clubje oprichten want er zijn nu al een man of 4 op dit forum met een aldi pc met capture narigheid. Het wordt dus zaak om ff zo veel mogelijk te weten te komen over je systeem zoals chipset,losse ide kaart? merk van de video kaart/audiokaart enz enz. En vervolgens de bijbehorende websites gaan opzoekn en kijken of er driverupdates beschikbaar zijn. Je zou er ook aan kunen gaan denken om bv de bij de kaart horende drivers(van de fabrikant) te un-installen en over te gaan op Nvidia reference (detonator) drivers, deze missen tov de kaartmerk drivers vaak wel wat tooltjes maar dat is een kleine prijs voor stabiliteit. Verder zou je even bij Pinnacle kunnen kijken hoe het staat met de compatabiliteit van je chipset. Je kijkt dan in de lijst of er jouw mobo of een vergelijkbaar mobo( met exact dezelfde chipset combo) tussen staat.
Link naar reactie
Ulead geeft bij mij geen problemen. Capture dan wel in mpeg2 formaat, datarate 9000, beeldafmeting 720x576. Mpeg1 geeft veel slechtere kwaliteit bij Ulead, maar als je achteraf, eventueel na bewerking, laat omzetten naar mpeg1, datarate niet onder 2000, beeldafmeting 352x288, geeft goed resultaat. Je kunt hier zowel Ulead Video Studio 6.0 of 6.2 voor gbruiken, als Ulead Media studio 6.5 Pro. Dit laatste prog is professioneel. Vergelijkbaar met adobe Premiere, maar kost wel moeite om er mee te leren omgaan. Voordelen van Ulead tegenover Adobe: veel stabieler. Adobe vliegt er nogal eens uit. VideoStudio heeft minder mogelijkheden, vooral bij de bewerking van het audiospoor. Groot voordeel: Smart render werkt zeer snel. Niet bewerkte delen van de video worden niet opnieuw gerenderd. 5 minuten video wordt in 1 minuut weggeschreven Pinnacle vind ik tot nu toe het meest gebruikersvriendelijk,( maar ik loop ermee vast) Let wel: Mijn computer is van de 1.8 serie, ik weet niet of de 2.66 hetzelfde reageert. Succes. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...