Ga naar inhoud

advies digitale camera


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de Canon MV 500i op het oog, wat denken jullie? specificaties: - mini DV-camcorder - 540.000 pixel ccd - 22x optische en 440x digitale zoom - 2,5 inch lcd scherm - electronische beeldstabilisator - 8 belichtingsprogramma's - 8 digitale effecten - Dv-uitgang prijs= 949 eur. of is de sony DCR-TRV 18 beter? - mini DV-camcorder - 800.000 pixel ccd - 10x optische en 120x digitale zoom carl Zeiss - 2.5 inch lcd-scherm - memory stick slot - USB-uitgang prijs= 1.029 eur.
Link naar reactie
Dogface ,de SONY camera heeft meer pixels en daardoor zullen de foto's die je met de camera maakt scherper zijn vooral als je de foto's in een groter formaat wil afdrukken.Bovendien sla je de foto's op op een memorystick en niet op een bandje en dat is wel zo handig. De CANON is wel goedkoper maar de kwaliteit van de foto's zal te wensen overlaten. Om foto's op internet (website)te zetten is de CANON wel geschikt. Kortom voor die paar EURO meer zou ik kiezen voor de SONY. suc6
Link naar reactie
je zult inderdaad een firewire(i-link, iee1394) kaartje moeten kopen om de video de pc in te krijgen. Let er op dat als je een cam koopt deze dus dv-out heeft maar ook dv-in kan hebben, dat is echter vaak niet zo. De reden is een belastingregel die zegt dat een camera met dv-in een videorecorder is en daardoor in het hoge belastingtarief moet vallen. Dat betekent dat je de geknipte en geplakt video nooit terug kan zetten van pc naar cam. De dv-in blokkering is een softwarematige blokkering die kan worden opgeheven. De oplossing is dan dmv een zogenaamde widget de dv-in op de cam te activeren waardoor het weer wel kan, zo widget kost echter ook weer de nodige poen en vaak vervalt je garantie van je cam als je dit doet. Nagenoeg iedereen die ik ken met een dv camera heeft spijt dat ie destijds niet een model heeft gekocht met werkende dv-in...... verder zou je iets meer info te weten moeten komen, bij een videocamera is behalve de resolutie (aantal pixels) het aantal scanlines ook erg belanrijk, 520 is een mooie waarde. heb je al bij JVC gekeken? deze maakt ook erg fraaie cam's... Canon kan erg goede cam's maken maar alleen in het duurdere segment , in deze klasse kunnen ze (helaas) niet op tegen de massa van sony en jvc. Als je een canon wilt kopen dan adviseer ik in ieder geval te gaan voor een model met optische beeldstabilisator en niet die met elekronische beeldstabilisator, maar ja ; die zal wel een stuk duurder zijn. Bij Sony heet optische beeldstabilisatie": Super-Steadyshot Optisch: het gebeurt met lenzen en kost geen resolutie Electronisch: het gebeurt door van de pixels rondom een rand af te snijden, het kost dus resolutie met slechter beeld tot gevolg.
Link naar reactie
Nou,DogFace ik zou voor de trv 18 gaan (is wel ff duurder)maar je hebt meer mogelijkheden. Alleen al de foto's opslaan op een memorystick i.p.v. op een bandje vind ik een groot gemak (bijv.uitwisselen met iemand anders en tegenwoordig maakt sony ook tv's met memorystick ingang). Hieronder 2 links om zelf even te vergelijken : http://www.techtronics.com/uk/shop/851-sony-dcr-trv16-dv-digital-camcorder.html http://www.techtronics.com/uk/shop/851-sony-dcr-trv18-dv-digital-camcorder.html Als ik het je zo niet makkelijk heb gemaakt dan weet ik het ook niet meer. suc6 Pierre
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...