Ga naar inhoud

2e hands PC kopen verstandig???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan een 2e hands game pc kopen van een onbekende. Het is een vet geconfigureerd systeem, zelf gebouwd, waar men een schappelijke prijs voor wil hebben (wanneer je deze nu zelf zou moeten bouwen kom je nog ruim boven de 1000 euro uit). De onderdelen zijn nog geen jaar oud en de pc is compleet met screen, toetsenbord etc. Mijn vraag is eigenlijk of het verstandig is om een 2e hands pc te kopen? (Ik heb met diegene kort email contact gehad en hij komt serieus en betrouwbaar over). Alvast bedankt voor eventuele reacties en ervaringen!
Link naar reactie
Ik zou in ieder geval gaan kijken of het systeem goed werkt. Dus niet kopen voordat je de boel hebt zien draaien. Geen geld overmaken en ook geen geld contant meenemen wanneer je naar de eerste afspraak toegaat. Verder misschien slim om met z"n tween te gaan. Verder kun je in een mail vragen wat de specs precies zijn en of er nog garantie op zit. Dus voorzichtigheid is geboden. Op b.v.b op Marktplaats staan nuttige tips hierover. Suk6.
Link naar reactie
De specs weet ik en op de meeste onderdelen zit nog garantie. Waar het mij eigenlijk om gaat is of het technisch handig is om 2e hands te kopen, ik kan het systeem werkend zien maar zegt dat genoeg over de 'conditie' van de pc? Tevens kan ik niet, met mijn basiskennis van pc's, bepalen of de specs daadwerkelijk kloppen.
Link naar reactie
Hieronder de specs: Windows Vista 64 Bit Ultimate NL Behuizing: Antec Twelve Hundred Voeding:Antec TPQ1000EC TruePower Quattro 1000W Moederbord: Asus M3A78-EM Video Kaart:Sapphire ATI HD4870X2 2GB Processor: AMD Athlon X2 6000+ 3,0GHz Boxed TDP 125W | Geheugen: 4 GB OCZ DDR2 PC2-6400 ATI CrossFire Dual Channel DVD Speler: PlextorDVD Brander: Plextor PX-800A DVD-ReWriter Black Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS 500Gb 16Mb HDD 2:Western Digital 250 GB SAT 2 16 MB Buffer Toetsenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard Muis: Logitech G9 Laser Monitor: Iiyama ProLite 22 inch TFT met DVI en DSUB Mijn hoofddoel is gamen met de pc en er voorlopig lang mee te kunnen doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...