Ga naar inhoud

Met mijn pc beneden de laptop boven bedienen


anoniem

Aanbevolen berichten

Op een laptop op zolder lees ik zonnepanelen uit. De laptop is via zijn usb-poort verbonden met de usb-poort van de inverter van de zonnepanelen. Ik gebruik het uitleesprogramma Aurora Communicator. De laptop is bekabeld (udp) verbonden met router en desktop beneden. Kan ik het uitleesprogramma boven ook met de desktop beneden bedienen en hoe zou dat kunnen? Dank alvast voor reacties!
Link naar reactie
[quote:21084abadb="peterkramer"]Teamviever wellicht niet handig omdat de ontvangende partij toestemming moet geven. Handiger is dan VNC. Op de machine die je wilt bekijken installeer je de server versie en op de andere de client versie http://vnc.com/[/quote:21084abadb] Teamviewer kan je wel degelijk gebruiken. Je kan het een standaard wachtwoord instellen, waardoor je altijd het kan overnemen. Welk besturingssysteem draait er op de laptop, en staat hij permanent aan?
Link naar reactie
Dank voor de reacties! De laptop draait op Vista basis, de desktop op Windows 8 pro. De laptop wil ik permanent aanzetten, behalve in het donker want dan schakelt de inverter zichzelf uit. Is er misschien ook via netwerk/delen een mogelijkheid om vanaf de desktop beneden de laptop boven te bedienen? Naar VNC (nog nooit van gehoord!) ga ik ook kijken.
Link naar reactie
[quote:b8823ce810="Dick70"]Is er misschien ook via netwerk/delen een mogelijkheid om vanaf de desktop beneden de laptop boven te bedienen? [/quote:b8823ce810] Laten usb-kabel vanaf de inverter en de utp-kabel zich met elkaar koppelen of is er een "signaal-vertaler" (converter) tussen beide nodig en wat zou ik daarvoor dan moeten aanschaffen? Ik heb wat rondgekeken op internet. Zou dit een oplossing kunnen zijn: Edimax EU-4208 USB 2.0 fast ethernet adapter? of Logilink USB 2.0 adapter? Groet, Dick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...