Ga naar inhoud

Uitvallende draadloze vebinding laptop bij gebruik telefoon


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mede-forummers, Mijn vader zit met het probleem van een uitvallende draadloze verbinding van zijn laptop bij telefoongebruik. Zie hieronder zijn relaas. Wie kan ons helpen? Mvg. Mac [quote:44b896709e]Nu heb ik met mijn laptop ( Acer 5520 ) het probleem dat de internet verbinding uitvalt als er getelefoneerd wordt . Eerst dacht ik dat het draadloze signaal van telefoon en laptop elkaar zouden hinderen , maar gebruik van een " gewone " telefoon geeft hetzelfde resultaat . Toen heb ik de laptop via de ethernetkabel op de modem aangesloten , maar ook dan valt internet weg bij telefoon gebruik . Het vreemde is , dat mijn oude PC ( Wind. XP ) die normaal altijd via de ethernet kabel is aangesloten op het modem GEEN problemen heeft tijdens bellen . Wat zou dit toch kunnen zijn ? Dus ... simpel gezegd ... met de PC die vast is verbonden met de modem : geen problemen . Met de laptop , waar ik dan de kabel insteek .... heb ik uitval van internet . Ra ra .. im snap dit niet . Wie wel ? [/quote:44b896709e] [quote:44b896709e]Nu ben ik maar een radiotechneut , dus niet zo computerminded ... maar ik heb voor zover ik weet geen router .. ik heb dus een KPN ExperiaBox waar ik dan de laptop via de ethernetkabel op aansluit . Dat uitnemen van de kabel heb ik gedaan , maar dat geeft geen resultaat .De draadloze voorziening is in de laptop ingebouwd . En die zet ik dan uit . met dank .. hoop dat duidelijk is weergegeven . [/quote:44b896709e]
Link naar reactie
Ik weet vrijwel zeker dat het resetten van het modem niet gaat helpen. Als ik zo even mag gokken gaat het om Internet Plus bellen van KPN (of Surfen en Bellen van Het Net) en gaat het om een zwarte Experia box, meest waarschijnlijk de ST780. Het probleem met niet kunnen internetten terwijl er gebeld wordt komt daar wel vaker voor bij Vista PC's. Je zou de tips van peterkramer kunnen uitvoeren, mocht dat niet werken neem dan even contact op met de helpdesk, dan kunnen ze op het modem Early Fragmentation uit zetten. (Mochten ze niet direct weten wat dat is, geeft dan maar aan dat je problemen hebt met bellen en internetten tegelijk en dat ze even op de EF knop moeten drukken). Er wordt dan een script naar de modem gestuurd die het probleem moet verhelpen. Denk er dan wel even om dat bij een harde reset deze instelling kan verdwijnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...