Ga naar inhoud

Ervaring met WinRoute/ICS? + MP-3Dgames daarbij?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort gebruik ik WinRoute voor ICS met pc2. Het routeren zelf lijkt goed te werken. Op een paar kleinigheden na. Kom ik later nog op. Heb weleens goed beveiligde proxy's gedraaid en poortjes gemapt, maar dit is toch heel andere koek. Ik ben nl. al sinds de freeware versie 1.01 fan van Tiny firewall. Dus ik ben gewend de mogelijkheden met poortjes, IP's van software in te stellen. Tot in den treure gedetailleerd. Veel werk, maar zeer betrouwbaar als je het mij vraagt. Heb veel firewalls geprobeerd, maar heb veel vertrouwen in Kerio als beveiliging. Ik las toevallig ook dat Tiny hierin is opgegaan en de Personal Firewall werkt ook exact hetzelfde. Poos gebruikt en zeer tevereden over. Bovendien zou WinRoute 1 van de beste NAT-ondersteunende software zijn voor routeren. [i:95d9a37cd6]alg. beveiliging[/i:95d9a37cd6] 1) Winroute zou toch vulnerable zijn voor ddos-attacks. Zou ik daar als normale internet gebruiker veel hinder ondervinden? 2) Heeft het protocol IPX nog zin? (In vorige Windows-versies gebruikte ik dit puur voor bestandsdeling en kon ik dit 'ontkoppelen' van de netwerk-interface naar internet, maar onder XP lijkt dit niet meer mogelijk per netwerkkaart.) [i:95d9a37cd6]firewall-funktie van Winroute[/i:95d9a37cd6] 3) Nu met Winroute hoef ik nooit ook maar een programma toestemming te geven. Laat staan poorten. Ik snap er niks van! Waar is de beveiliging? Waar is de controle op het netwerk? En de systeem-controle die ik uit de firewalls ken? Dit kan toch nooit veilig zijn? 3b) Kan ik zonder zorgen Printer/Bestandsdeling via TCP/IP gebruiken op mijn LAN? Hoe kan ik dit controleren? 3c) Nergens is wat te vinden over het plaatsen van een extra firewall over een ICS-server heen. Geeft dit te veel conflict, of is dit technisch gewoon onmogelijk? [i:95d9a37cd6]Winroute-probleempjes[/i:95d9a37cd6] 4) Regelmatig wordt de verbinding opeens verbroken. Vaak een paar keer achter elkaar. Bijvoorbeeld bij het surfen naar ww.computertotaal.nl. In de minuut erna kan ik niet connecten met het modem (Alcatel ST Home) en bovendien moet Winroute-engine herstart worden. Waar zou dit aan kunnen liggen? ddos zou een verklaring kunnen zijn, maar toch niet 20 keer op een dag? (en zonder bijzondere reden?) 5) De client (pc2) kan NOD32 niet updaten. En dat is vreemd want ik heb in WinRoute alle mogelijke manieren van data-overdracht toegestaan incl. NAT. Zou hier een oplossing voor zijn? [i:95d9a37cd6]connectieproblemen/lag bij multiplayer 3D-games en ICS[/i:95d9a37cd6] 6) Om de paar seconden lijkt het of het regelen van het verkeer teveel wordt voor de router en hangt het beeld steeds op beide pc's. Zou dit een probleem zijn van al dit soort routers? m.a.w. zou dit probleem alleen verholpen zijn met hardware, of zou andere router-software toch een oplossing zijn? Als iemand tips heeft, hoor ik het graag! bvd!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...