Ga naar inhoud

'Netwerkkabel niet aangesloten' tijdens een grote overdracht


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik draai win2K op een P3. Poortje 80, 21, 25, 110, etc zijn open (het is een servertje). Als ik binnen het netwerk een groot bestand probeer te verzenden( zoals een backup) of een stream (zoals Tight VNC), gaat m'n server down. Als ik een monitor aansluit zie ik zo'n windows-pop-up-wolk-dingetje dat zegt: "Netwerkkabel niet aangesloten". De leugenaar! De kabel zit er goed in en het heeft al een aantal weken gewerkt. Het kan dus een aantal maanden werken, misschien wel jaren goedgaan, maar dan moet ik geen grote bestanden gaan overzetten. Als dit probleem zich voordoet en: Als ik ping naar 127.0.0.1, alles ok. als ik ping naar 10.0.0.2 (router) is het resultaat een time-out. De enigste oplossing om het probleem nu te verhelpen en de server weer toegankelijk te maken is een reboot. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, Ik heb verschillende netwerkkaarten geprobeerd, Ik heb verschillende UTP poorten van mijn router geprobeerd. Het is de enigste bak in het netwerk met dit probleem. Erg, erg .. &$#@ Iemand enig idee? tnx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...