Ga naar inhoud

verbinding met extern bureaublad


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 computers via de Linksys router WRT54G aangesloten. internet en netwerk werkt op beide computers perfect. Omdat ik maar een TFT scherm hebt leek het mij wel handing om verbinding met extern bureaublad te gebruiken zodat je via een ip-adres het bureaublad van de andere computer kunt overnemen. Ik ben al een hele tijd mee bezig geweest maar als ik het bureaublad wil gaan aanspreken van de andere computer krijg ik telens de melding: dat hij bezig of bezet is.
Link naar reactie
En wat voor besturingssysteem draait er op de PC die je wil overnemen met extern buroblad? In principe kun je alleen inloggen op Windows 2000 server (als terminal services geinstalleerd is), Windows Server 2003 en Windows XP Professional. Voor andere besturingssystemen ben je aangewezen op externe software zoals VNC of PCanywhere. Overigens is deze vraag hier al een aantal keren gesteld. Eerst even zoeken op het forum kan nooit kwaad dus...
Link naar reactie
[quote:202b832ffb="Leo S"]En wat voor besturingssysteem draait er op de PC die je wil overnemen met extern buroblad? In principe kun je alleen inloggen op Windows 2000 server (als terminal services geinstalleerd is), Windows Server 2003 en Windows XP Professional. Voor andere besturingssystemen ben je aangewezen op externe software zoals VNC of PCanywhere. Overigens is deze vraag hier al een aantal keren gesteld. Eerst even zoeken op het forum kan nooit kwaad dus...[/quote:202b832ffb] Op beide systemen Windows XP Pro SP-2.
Link naar reactie
Volgens mij blijft hij binnen het LAN. Dan hoef je dus geen poorten te openen. Heb je op de pc die je wilt overnemen een account met een gebruiikersnaam EN wachtwoord. Alleen accounts met een wachtwoord kun je namelijk gebruiken. En wat als je die andere pc eens reboot en dan meteen probeert over te nemen van afstand. Wat zegt de eventviewer van die andere pc die je wilt overnemen? groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...