Ga naar inhoud

Na afsluiten PC bij opstarten geen internet verbinding meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb pc's laten koppelen zodat via iedere PC verbinding via de kabel gemaakt kan worden met internet. Nu heb ik het volgende probleem. Als de PC die als server dient wordt uitgezet en de volgende dag weer aangezet kan er geen verbinding met internet gemaakt worden. Schakel ik Norton autoprotect op de server uit lukt dat wel en kan ik Norton daarna weer inschakelen op autoprotect en kan er via de PC die dienst doet als server nog steeds verbinding worden gemaakt. Bij de andere PC's lukt dit niet. Ga ik nu via de als server dienende PC via configuratiescherm, software, windows setup, internet werkset naar details en haal ik het vinkje "internet verbinding delen" weg, sluit de computer af en start weer op en vink ik "internet verbinding delen" weer aan, wederom resetten lukt het wel. Dit is wel heel erg omslachting en hier wil ik dus vanaf. Ik ben een leek op dit gebied en had daarom professionele hulp ingeroepen. Helaas heeft dit na een 1/2 jaar nog steeds niet geleid tot het gewenste resultaat. Hopelijk dat ik hier verder geholpen kan worden.
Link naar reactie
Voor hulp zijn wat meer gegevens nodig: - hoe zijn de pc's gekoppeld? Via een router of hub? Zo ja, welk merk en type? - om hoeveel ps's gaat het? - gebruikt u firewalls (welke versie en programma's van Norton draait u?) - welke Windows-versies draaien er op de pc's? En voor mijn nieuwsgierigheid: waaruit bestond die professionele hulp?
Link naar reactie