Ga naar inhoud

Na afsluiten PC bij opstarten geen internet verbinding meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb pc's laten koppelen zodat via iedere PC verbinding via de kabel gemaakt kan worden met internet. Nu heb ik het volgende probleem. Als de PC die als server dient wordt uitgezet en de volgende dag weer aangezet kan er geen verbinding met internet gemaakt worden. Schakel ik Norton autoprotect op de server uit lukt dat wel en kan ik Norton daarna weer inschakelen op autoprotect en kan er via de PC die dienst doet als server nog steeds verbinding worden gemaakt. Bij de andere PC's lukt dit niet. Ga ik nu via de als server dienende PC via configuratiescherm, software, windows setup, internet werkset naar details en haal ik het vinkje "internet verbinding delen" weg, sluit de computer af en start weer op en vink ik "internet verbinding delen" weer aan, wederom resetten lukt het wel. Dit is wel heel erg omslachting en hier wil ik dus vanaf. Ik ben een leek op dit gebied en had daarom professionele hulp ingeroepen. Helaas heeft dit na een 1/2 jaar nog steeds niet geleid tot het gewenste resultaat. Hopelijk dat ik hier verder geholpen kan worden.
Link naar reactie
Voor hulp zijn wat meer gegevens nodig: - hoe zijn de pc's gekoppeld? Via een router of hub? Zo ja, welk merk en type? - om hoeveel ps's gaat het? - gebruikt u firewalls (welke versie en programma's van Norton draait u?) - welke Windows-versies draaien er op de pc's? En voor mijn nieuwsgierigheid: waaruit bestond die professionele hulp?
Link naar reactie
Als ik het dus goed begrijp zijn de computers via de USB-hub d.m.v. usb-kabels gekoppeld (kijk anders even op de site van Sitecom: [url]www.sitecom.com[/url] om na te zien wat je nou precies hebt). En verder: als er professionele hulp is ingeschakeld om een netwerkje te bouwen, moet die ook er voor zorgen dat het draait. Ik neem dus aan dat een en ander ooit goed heeft gewerkt? En zo ja, wat is er sedertdien veranderd? Begrijp ik het verder goed dat er dus géén firewall is geïnstalleerd? Wordt er ook regelmatig op virussen gescand, met up to date virusdefinities? Zo te zien wordt een belangrijk deel van het probleem veroorzaakt door NAV. Heb je op de site van Symantec al eens rondgeneusd naar dergelijke problemen?
Link naar reactie
Ik heb de kabels eens nagelopen en zie dat ik waarschijnlijk iets niet goed gezegd heb. Achterin de server zit een t stuk. Op dit t stuk zijn de kabels van de andere computers aangesloten. De HUB wordt gebruikt voor andere apparatuur. Er is op alle computers een firewall van Norton aangesloten. Op virussen wordt er om de paar dagen gecontroleerd met de laatste versie.Automatische Liveupdate staat aan. Op de site van Symantec heb ik nog niets kunnen ontdekken. Het netwerkje werkte goed toen het geinstalleerd was, echter zodra de pc uitgezet werd ging het mis en toen was de installateur naar huis. Middels telefonisch support 1 PC (de server) weer zover gekregen dat deze weer verbinding kon maken. Ik moest dan wel iedere keer nadat de pc uitgestaan had via uitvoeren de standaardgateway vernieuwen. Nu na lang wachten is alles opnieuw ingesteld maar helaas de dag erop was het weer mis. Aangezien ik bang ben dat het weer erg lang zal duren voor de monteur zal langskomen probeer ik het zelf op te lossen.
Link naar reactie
Sorry, maar dit is voor mij toch allemaal te onduidelijk. Een T-stuk waarop de andere computers zijn aangesloten?? Het is voor mij op deze manier een raadsel hoe het netwerk is gebouwd. Het enige wat ik je op dit moment kan adviseren is de instellingen van de firewalls goed te controleren. Ik heb het vermoeden dat daarin je grootste kans op oplossing van het probleem ligt. In de firewalls moet je de ip-adressen van al je pc's als "vertrouwd" aangeven. Misschien dat een echte expert (Hermann H.?) je nog verder kan helpen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...