Ga naar inhoud

Automatische installatie netwerkprinter


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil bij het inloggen een netwerkprinter automatisch laten installeren op een W98 cliënt. Bij de eerdere NT 4.0 server die we hadden deed ik dat met netptr.exe, een soort con2prt.exe die je met NT4.0 WS gebruikt. In het logonscript stond toen: [i:27200251db] netptr.exe \\servernaam\printersharenaam [/i:27200251db] De printerdriver werdt dan mooi van de server gehaald en geinstalleerd waarna de printer klaar was voor gebruik. Nu we een W2k server hebben werkt dit tooltje niet meer. Weet iemand een tooltje voor W2K waarmee ik hetzelfde kan doen? Dus gewoon een simpel dos progje waarbij je parameters kan opgeven.
Link naar reactie
Maar dan worden de printers niet automatisch geïnstalleerd. Je ziet ze wel in je netwerkomgeving en dubbelklikken zal leiden tot installatie. Dan moeten idd de additionele drivers geïnstalleerd zijn zoals hirboven geschreven. Maar automatisch installeren zal op deze manier niet gaan. Wellicht weet iemand hoe je zoiets in een script kan vangen?
Link naar reactie
We hebben het probleem opgelost met netptr.exe! Standaard wordt de driver geinstalleerd in [b:5c2d11bc3b]%windir%/print$/0[/b:5c2d11bc3b] maar netptr.exe zoekt in [b:5c2d11bc3b]%windir%/print$[/b:5c2d11bc3b] Het kopieren v/d driverbestanden naar een level lager loste het probleem op. Als we overgaan op w2k clients willen we de printers via een policy aan de client koppelen, dus zonder gebruik te maken van con2prt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...