Ga naar inhoud

Netwerk 100Mb TRAAG / erg veel fouten !!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het probleem dat het netwerk erg langzaam is.... Als ik bv Norton Ghost gebruik en ik gebruik de optie "Multicast" dan krijg ik zoveel collisions dat de server zegt dat de kabel niet verbonden is. Wat ik wel kan gebruiken is Unicast maar ja das weer heel traag. Een ander probleem is dat de werkstations niet altijd een IP krijgen van de DHCP server wat natuurlijk weer voor problemen zorgt.... Systemen krijgen ook heel vaak van de DHCP server hetzelfde IP adres.... Waardoor ik weer op de meeste schermen krijg dat het domein niet beschikbaar is of dat ik een IP-adres conflict heb. Ik heb het DHCP probleem tijdelijk opgelost door ieder MAC adres in te voeren en zo dus allemaal een vast IP te geven... Dit gaat wonderbaarlijk wel goed. Maar goed zo hoort het dus niet..... Hoe kan ik dit oplossen ? Ik heb geprobeerd verdachte kabels te vervangen maar dat heeft verder geen nut gehad. Ik dacht nog even dat de router misschien het probleem was inverband met de DHCP server maar dat is het ook niet.... Ik draai Windows 2000 Advanced Server met Windows 2000 professional werkstations. Er is iets serieus fout in mijn netwerk. Wie kan mij helpen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...