Ga naar inhoud

Problemen met ADSL modem (getweaked)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een netwerk via een getweakte ADSL modem (ethernet) Ik wou nu een Bulletproof FTP servertje gaan gebruiken, maar alleen voor mij werkt het (lokaal dus) Iemand anders kan er niet inkomen. (Het kan niet aan de instellingen liggen) [list:360ef4706f][*:360ef4706f]Ook kan ik niks meer via MSN delen (wel ontvangen) [*:360ef4706f]Ik kan geen online spelletjes doen, zoals die in windows zitten (Dammen op het Internet enz) [*:360ef4706f]Ik kan in KaZaA niets meer sharen.[/list:u:360ef4706f]Dit is me allemaal nooit zo opgevallen, maar nu toch wel :) Ik wil toch wel erg graag dat servertje gebruiken. Ik heb de dhcp van het modem gebruikt, zodat ik alle IP's toegewezen krijg (komt het hier misschien door?) [b:360ef4706f]Misschien kan iemand mij helpen![/b:360ef4706f] Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ten eerste moet je een vast ip maken op je pc, omdat er poorten geforward dienen te wonden. Bijvoorbeel ftp, die zit op poort 21 (zo uit me bolle hoofd), dan moet nog op de modem ingesteld worden, dat alle data die op poort 21 komt doorgestuurd moet worden naar de webserver (ipnummer). [url=http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm]Hier[/url] kan je er wel het een en ander over vinden :)
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd, maar nadat ik het gedaan had, deed hij het niet meer :cry: Dit heb ik gedaan: [color=darkblue:67d20f5f33][size=9:67d20f5f33]Er staat nu: NAT> Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, je eigen IP) NAT>defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx NAT>save (ENTER)[/size:67d20f5f33][/color:67d20f5f33] xxx.xxx.xxx.xxx, wat moest ik daar invullen?[list:67d20f5f33][*:67d20f5f33]10.0.0.138 van het modem? [*:67d20f5f33]Het IP adres wat ik van HCCNet gekregen heb? [*:67d20f5f33]of het lokale IP adres (10.0.0.150)?[/list:u:67d20f5f33] Ik heb ze allemaal geprobeerd :) [b:67d20f5f33]Daarna kon ik niet meer op internet komen.[/b:67d20f5f33] Ik heb toen de factory instellingen terug gezet, als ik direct het modem op de PC aan sluit, zonder dhcp dus. Nu kan ik wel op internet. Als ik m'n modem op de HUB aan sluit, verbindt hij wel met internet. Ik kan dingen downloaden van bv KaZaA en via FTP. Maar ik kan geen pagina bekijken in IE of MSN gebruiken. [b:67d20f5f33]Weet iemand wat ik hieraan kan doen?[/b:67d20f5f33] (ik heb nu dus wel internet, maar alleen op 1 pc :() Alvast bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...