Ga naar inhoud

vervanging netbeui


anoniem

Aanbevolen berichten

Op zich is het geen probleem , zolang er maar een TCP/IP protocol gekoppeld is aan elke netwerk kaart. Dus twee netwerkkaarten = ook twee keer TCP/IP geinstalleerd je kunt dus ook aan beide netwerk kaarten een ander IP nummer toekennen. Waar je even moet op letten is bij bindingen, in het instelscherm TCP/IP tab bindingen, zorg dan dat bestands en printerdeling is aangevinkt. (netbeui dus niet instaleren op de netwerkkaart die met de internet provider praat) Overigens werk ik zelf ook met netbeui in het lokale netwerk voor bestands en printerdeling. netbeui is namelijk veel sneller door minder overhead en netbeui is niet routeerbaar wat een beetje meer veiligheid schept. Mijn "netwerk" @home---- Freesco-----hub-----PC's freesco deelt ip adressen uit alle pc's hebben auto ip aan staan bestands en printerdeling staat niet aangevinkt bij TCP/IP deze is aangefinkt bij netbeui Peter
Link naar reactie
[quote:a60dbe260e="Krekel"] Overigens werk ik zelf ook met netbeui in het lokale netwerk voor bestands en printerdeling. netbeui is namelijk veel sneller door minder overhead en netbeui is niet routeerbaar wat een beetje meer veiligheid schept. [/quote:a60dbe260e] Dat doe ik dus ook, maar als ik Windows Xp wil installeren dan werkt Netbeui natuurlijk niet omdat ie niet ondersteunt word. Dit zijn mijn instellingen van de protocollen en dergelijke: [img:a60dbe260e]http://heather.streamload.com/Gimme/966541171/17092556/11/0/72850628-BD52-49BD-9078-1F0543ADE7E1/0.568759/4/systeeminstellingen.jpg[/img:a60dbe260e] kan ik dan alles van netbeui eruit donderen en vervolgens daarvan tcp/ip installeren? :-?
Link naar reactie
ok, maar als ik bij windows 2000 ipx/spx wil installeren ziet hij het protocol niet. Als ik op installeren klik en vervolgens op protocollen staan er maar drie protocoollen. Waar je bij 98 kunt kiezen uit Microsoft, Banyan, Novell, IBM, staan er bij mij maar drie protocollen. de fabrikanten staan er niet eens. ik heb ook al op diskette geklikt en op de windows 2000 cd gezocht, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Dus mijn vraag is nu hoe je in Windows 2000 IPX/SPX installeert. Of kan deze wel worden geinstalleerd als Netbeui ook al is geinstalleerd? Ik verwijder Netbeui pas als IPX/SPX goed werkt. Je kunt in Windows 2000 nl het vinkje voor het protocol weghalen en zo Netbeui uitschakelen.
Link naar reactie
[quote:e470994675="Ruud de Wit"]start;instellingen;configuratie;netwerkverbindingen;lokaal netwerk;installeer;protocol;[/quote:e470994675]Vanaf hier staan er bij mij maar drie protocollen. Er staat geen Microsoft.[quote:e470994675="Ruud de Wit"]microsoft;NWlink IPX/SPX/Netbios Je kunt IPX gewoon naast (alle) andere protocollen installeren.[/quote:e470994675]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...