Ga naar inhoud

ADSL / NAT probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb sinds kort een adsl verbinding via isdn en lan bij xs4all gekregen. En heb daarbij een Alcatel Speedtouch 510i met NAT gekregen. Nou had ik 2 problemen, waaronder oline gamen, maar door een defaultserver in te stellen in de NAT is dat nu voor elkaar. Mijn andere probleem is er nog steeds en is als volgt: Ik wil een ftp server laten draaien. Het probleem is alleen dat die voor de buitenwereld onbereikbaar is. Nu heb ik al rond gekeken op dit Forum en wat dingen gevonden zoals: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=76556&highlight=xs4all+adsl Maar een echt oplossing heb ik nog niet gezien. Ik wil graag zonder al die moeilijke termen weten wat ik waar in moet vullen in mijn modem. Mijn ip adres dat ik van de speedtouch krijg is 10.0.0.150, het adres van de ST is 10.0.0.138, maar het ip adres waaronder ik voor de buitenwereld bekend moet worden is 80.126.99.xxx Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Zit er een firewall in die ST? Zo ja... dan kan je eens kijken of je ergens portforwarding o.i.d. in kan stellen. Dat betekent dat als je een FTP request krijgt voor je FTP server (zal poort 21 zijn) dat die door je firewall wordt doorgestuurd naar het IP adres en poort waarop je FTP server draait. Misschien dat je ook nog iets moet doen om sowieso die poort open te zetten op je firewall (poort 21 dus). Zo nee... dan weet ik het even niet.
Link naar reactie
Door het instellen van een default server in je modem worden alle inkomende requests doorgestuurd naar je default server. Je hebt dus blijkbaar je FTP-server op een andere PC geinstalleerd. Ga in de webinterface van je modem naar NAPT. Klik op New. Vul de volgende gegevens in: Protocol: TCP Inside IP: het interne IP-adres van je ftp-server Inside port: de poort waar je ftp-server op draait, standaard is dit 21 Outside IP: 0.0.0.0 (dit zorgt ervoor dat ieder IP-adres op het internet kan connecten) Outside port: zelfde als inside port. Hierdoor wordt een extra portmapping aangemaakt die alleen geldt voor poort 21. Al het verkeer wat op poort 21 binnen komt, wordt dan doorgestuurd naar je FTP-server en al het andere inkomend verkeer gaat naar je default server.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...