Ga naar inhoud

Etech router wil niet werken met ADSL modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, Sinds kort heb ik ADSL via MXStream. Werkt prima wanneer ik mijn Alcatel Speedtouch 510 ethernetmodem direct aan mijn PC koppel (std. instellingen modem genomen). Wanneer ik echter een E-tech 4 ports router er tussen wil zetten, gaat het mis. Setup gedaan volgens de handleiding (Ned. en Engels), IE configuratie is ook OK, maar ik krijg geen verbinding met de buitenwereld. Eea nagegaan op http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_etech.asp, alles nog eens gecontroleerd, en daar staat onderaan 'Als het goed is wordt er nu een verbinding opgezet met je provider'. Nou, bij mij dus niet! De status monitor geeft als public IP adres 10.0.0.150, en onderin staat 'No available PPTP server'. Geen verbinding dus. Ik zit me suf te proberen, maar niets lukt. Ik begrijp trouwens ook niet waarom je in de setup van de router opnieuw je username/password moet instellen. Dat heb ik toch al gedaan in het modem? Help!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hoi Theo, ik weet niet of het je inmiddels gelukt is, maar anders zal ik nu even uitleggen wat ik gedaan heb om mijn E-Tech Wireless router te configureren voor gebruik met de Alcatel SpeedTouch 510: - Hang de speedtouch direct aan je pc en installeer de software om zo de speedtouch (wat eigenlijk zelf ook een router is) te configureren met je username/password etc - Koppel vervolgens de speedtouch los van je pc en aan je router (WAN poort) - Verwijder de alcatel software weer van je pc (die hebben we niet meer nodig) - In je e-tech moet je nu vervolgens opgeven dat de internetverbinding plaatsvindt met automatic IP address (in de Quick One page setup). - Als het goed is, dan werkt je internet nu via je router. Greetz en succes! Jorick PS: Mocht het nu nog niet werken, dan kan je proberen om de speedtouch gewoon op een poort van de switch van je e-tech router te prikken en de IP range van die router gelijk te houden aan die van je modem (10.0.0.x). Dan ben je wel je router functionaliteit kwijt (je e-tech router wordt dan gewoon een switch), maar mocht je het bijvoorbeeld doen voor een wireless netwerk, dan werkt dat in elk geval wel ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...