anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Delen Geplaatst: 24 november 2002 Ik wil binnen kort thuis een netwerkje maken tussen een pc(98SE zal de server worden) en een laptop (W2000 Client). Dit willen we zodat we op beide computers kunnen internetten. Daarvoor gebruiken we 2x een 100mbps netwerkkaart en een 100mbps 8 poorts Switch (voor latere uitbreiding naar 6 aansluitingen). Nu is mijn vraag: Welke bekabeling moet ik gebruiken van de server naar de switch (utp of cross) en welke van de switch naar de laptop? Ook als je op- of aanmerkingen heb zeg het dan want ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk draaiende hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 Cross kun je alleen gebruiken, als je twee computers rechtstreeks op elkaar aanluit. Zodra je ook maar iets anders gebruikt, heb je gewone kabels nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 ok bedankt ik weet nu genboeg! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 Hey, Ik heb hier eens een verslag over gemaakt. Die stuur ik je wel als je wilt. Groetjes Stephen :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2002 [quote:884b0ae606="gerben"]Cross kun je alleen gebruiken, als je twee computers rechtstreeks op elkaar aanluit. Zodra je ook maar iets anders gebruikt, heb je gewone kabels nodig.[/quote:884b0ae606] Tegenwoordig heb je ook "slimme" switches, waarbij je ook cross kan gebruiken om een computer aan te sluiten. Maar je moet in ieder geval wel allemaal de zelfde soort kabels nemen, dat is vaak makkelijker, en dan weet je zeker dat alles goed gaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2002 hey bedankt voor je aanbod over dat verslag....Maar ik heb alles al en ook al geinstalleerd en dergelijke. Dus als het zich de volgende keer weer voordoet weet ik genoeg. Maar nog maals bedankt voor je aanbod! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2002 Hey, is oke Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2002 hey bedankt voor je aanbod over dat verslag....Maar ik heb alles al en ook al geinstalleerd en dergelijke. Dus als het zich de volgende keer weer voordoet weet ik genoeg. Maar nog maals bedankt voor je aanbod! Heeft iemand trouwens een idee hoe ik kan voorkomen dat mijn computer minder vaak vastloopt?? sinds we netwerk hebben wil de server pc wel een vastlopen....Heb heel systeemwerkset al uitgevoerd, maar hij blijft zo nu en dan vastlopen.... :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2002 hey, Ik zou je wel willen helpen maar dan moet ik weten waar de fout zit. Soft of hardware?? Heb je toevallig een AMD?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2002 Bekijk de logboeken eens zouk zeggen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2002 Hey, Als je AMD hebt dan is het pech :cry: AMD krijgt na verloop van tijd koel problemen :lol: En een server draaid vaak nostop en daarom zijn er ook weinig servers met een AMD CPU.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Omschrijf het fenomeen vastlopen bij jou zo uitvoerig mogelijk. Je info is nu te summier. Wanneer loopt ie precies vast, wat gebeurt er dan, is de server nog wel te pingen, branden er lampjes op de hub, enz enz... Dan heb je kans dat iemand je hier kan helpen.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen