Ga naar inhoud

crosscable of gewone utp


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil binnen kort thuis een netwerkje maken tussen een pc(98SE zal de server worden) en een laptop (W2000 Client). Dit willen we zodat we op beide computers kunnen internetten. Daarvoor gebruiken we 2x een 100mbps netwerkkaart en een 100mbps 8 poorts Switch (voor latere uitbreiding naar 6 aansluitingen). Nu is mijn vraag: Welke bekabeling moet ik gebruiken van de server naar de switch (utp of cross) en welke van de switch naar de laptop? Ook als je op- of aanmerkingen heb zeg het dan want ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk draaiende hebben.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:884b0ae606="gerben"]Cross kun je alleen gebruiken, als je twee computers rechtstreeks op elkaar aanluit. Zodra je ook maar iets anders gebruikt, heb je gewone kabels nodig.[/quote:884b0ae606] Tegenwoordig heb je ook "slimme" switches, waarbij je ook cross kan gebruiken om een computer aan te sluiten. Maar je moet in ieder geval wel allemaal de zelfde soort kabels nemen, dat is vaak makkelijker, en dan weet je zeker dat alles goed gaat.
Link naar reactie
hey bedankt voor je aanbod over dat verslag....Maar ik heb alles al en ook al geinstalleerd en dergelijke. Dus als het zich de volgende keer weer voordoet weet ik genoeg. Maar nog maals bedankt voor je aanbod! Heeft iemand trouwens een idee hoe ik kan voorkomen dat mijn computer minder vaak vastloopt?? sinds we netwerk hebben wil de server pc wel een vastlopen....Heb heel systeemwerkset al uitgevoerd, maar hij blijft zo nu en dan vastlopen.... :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...