Ga naar inhoud

Server hosten vanachter een router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik bij een spel als soldier of fortune 2 een server will hosten en ik stel deze ipv lan op internet. Maar deze server verschijnt dan doodeuk bij local op mijn andere comp. (er staat udp voor) Als ik kijk naar het ip adres is dit misschien wel een enig sinds logisch. Dit is immer een 198.168.1.1 En dat is local. Hoe zorg ik ervoor dat mijn server wel op internet verschijnt?? (heb een draytek adsl router)
Link naar reactie
als het geen private IP is is dit de IP welke je ISP heeft toegekend daar je met een router altijd on-line bent, althans kun je zo instellen, kun je deze IP en service (TCP, UDP) naar een vaste PC loodsen, lees PC in je netwerk. ook het port-nummer kun je instellen NB: kijk ook eens op de site van Draytek best wel uitgebreid! ben benieuwd
Link naar reactie
In je router kun je aangeven dat een aanvraag op je IP nummer (= IP nummer gekregen van je ISP) doorgesluisd wordt naar een willekeurige andere pc. In mijn Draytek router heet dit 'port redirection'. Dus iemand wil je website of je FTP-server of whatever benaderen vanaf het internet. Deze persoon tikt jouw IP nummer in zijn/haar browser. Er wordt een verbinding gemaakt met jouw router. In de router staat aangegeven dat een TCP verzoek op poort 21 (= FTP/voorbeeld) doorgegeven moet worden aan jouw server met IP nr. 192.168.1.1. Ondertussen kan jij je server gewoon blijven benaderen via je LAN. Zo kun je meerdere verzoeken op div. poorten doorverwijzen naar je server of een willekeurige andere pc (ip nummer) Suc6 RS
Link naar reactie
  • 1 maand later...
ik heb mischien nog geen adsl router maar ik denk wel dat in online games vooral dat de game die jij bedoelt een optie heeft waar jij de bepaalde connectie modem enz kunt op aanzetten :D ik speel ook altijd online bijvoorbeeld als gij 56k 256k dsl enz daar moet ook iets met lan staan verder moet jij het ook zelf zoeken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...