Ga naar inhoud

Printer geheugen voor HP Laserjet IIIp


anoniem

Aanbevolen berichten

Het is al een oudje, maarre de printer is nog steeds redelijk bruikbaar. Helaas geeft mijn printer vrij vaak een te weinig geheugen melding als ik wat complexere documenten afdruk. Bijvoorbeeld een Word document met veel plaatjes of etiketten middels 'afdruk samenvoegen'. Heeft iemand nog iets liggen wat voor deze printer geschikt is?
Link naar reactie
De IIIp heeft speciale kaartjes nodig. Heb ook zo'n ding, en kom dat probleem ook wel eens tegen. Maar alleen als je erg veel graphics gebruikt. Even gegoogled, en het lijkt erop, dat het er nog wel moet zijn. Er worden ook nog gereviseerde IIIp's verkocht. Memory cards voor $35 en $60. http://www.mj-printers.com/IIIP.html Het wordt hier in Nederland blijkbaar ook nog wel verkocht, 4 MB voor €61. http://www.geheugen.com/shopmodel2.asp?modelid=HEW043
Link naar reactie
Onder Windows XP/2000 is de printer zonder extra geheugen nagenoeg onbruikbaar geworden. Onder Windows 98 gaat het meestal net goed, behalve dan met etiketten. Dat lijkt een makkelijk werkje maar dat is het dus niet. Voor enige soldeerwerk draai ik mijn hand niet om. De connector ziet er uitbreidings vriendelijk uit. Maar zonder technische informatie, kan ik daar verder niks mee. Ook heb ik allerlei soorten geheugen thuis, misschien dat er wat bruikbaars tussen zit. Kijkend naar de prijs van de printplaat en de 2MB module, tja, dan zou ik toch gaan voor de 2MB. Liever nog wat meer, maar dan wordt de prijs alweer vrij hoog. De printer heeft nog altijd een defecte papierdoorvoer. Dus uitbreiden tegen elke prijs, dat is er niet bij. Dan is zo'n moderne goedkope laser printer ook een optie. En dan is het een nieuw apparaat. Ik kan in ieder geval Funprice eens bellen.
Link naar reactie
[quote:9d43e448bd="gerben"]De IIIp heeft speciale kaartjes nodig. Heb ook zo'n ding, en kom dat probleem ook wel eens tegen. [/quote:9d43e448bd] Nog even zitten kijken op de HP website. Daar wordt ook gesproken over een font cartridge. Ik dacht dat dat het slot aan de rechterkant daarvoor bedoeld was maar eventueel ook voor de geheugenuitbreiding? Of zit dat toch ergens anders? Naast de printer/seriele poort, aan de achterzijde, kan ook een module geplaatst worden.
Link naar reactie
[quote:3f78a0c939="Hans.Vosman"]Nog even zitten kijken op de HP website. Daar wordt ook gesproken over een font cartridge. Ik dacht dat dat het slot aan de rechterkant daarvoor bedoeld was maar eventueel ook voor de geheugenuitbreiding? Of zit dat toch ergens anders? Naast de printer/seriele poort, aan de achterzijde, kan ook een module geplaatst worden.[/quote:3f78a0c939] Ik heb een Laserjet Series II, en bij mij zitten er aan de voorkant rechtsonder 2 sleuven waarvan er 1 gevuld is met een fontcartridge al heb ik het voordeel van dat ding nog nooit kunnen ontdekken. Volgens mij moet extrqa geheugen ook bij mij aan de zijkant achter een klepje verstopt zitten. Op het moment functioneerd dat ding als noodoplossing sinds mijn Lexmark Z51 het plotsklaps begaf. Dat ding van mij heeft 1,5 MB geheugen en ik heb nog nooit problemen daarmee gehad, afgezien van het feit dat ie 2 minuten aan het "nadenken" is voor er een pagina met plaatjes uitrolt. Je kunt toch ook de geheugen benadering in de driver op conservatief op aggressief instellen: helpt dat ook niet?
Link naar reactie
[quote:8328bb6847="Captain_Kansloos"]Je kunt toch ook de geheugen benadering in de driver op conservatief op aggressief instellen: helpt dat ook niet?[/quote:8328bb6847] Nooit mee geëxperimenteerd. Leek mij niet nuttig, verder zou ik ook niet weten wat er mee bedoeld wordt. Ik zal het gaan proberen, alleen vandaag hiervoor geen tijd meer. Onder NT (2000,XP) werkt de driver heel anders dan de Windows 9x driver. Qua resultaat is dat ook in het geheel geen verbetering. Inmiddels ontdekt dat de geheugen uitbreiding achterin moet. Op een speciaal kaartje. Er zit een connector alleen zit die niet zo praktisch. Het lijkt me een boel geld voor zo weinig geheugen. Een eenvoudig Srammetje kost nauwelijks iets. Heel misschien kan er iets gedaan worden met geheugen in de printer. Maar ja, zonder technisch informatie is het allemaal een tricky en tijdrovend karweitje. Misschien dat het printkaartje inderdaad op de HCC dagen ergens in één van de bakken ligt. Maar echt makkelijk herkenbaar is het spul niet.
Link naar reactie
Klopt. Ik heb net ook nog even in de manual gekeken, en daarin staat uitgebreid aangegeven hoe het geheugen erin moet. Is nogal een operatie. Je kunt ook eens een paar advertenties zetten op de diverse sites. Wellicht dat je er zo goedkoper aan kunt komen. Ik vind €60 ook wel een beetje veel voor een apparaat wat het elke dag kan opgeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...