Ga naar inhoud

msn bestanden verzenden met Unex ISO50p router werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Unex ISO50p broadband router met firmware 2.02. Sinds ik me router geflashd heb van 1.16 naar 2.0.2 werkt het verzenden van bestanden niet meer. Ik heb ADSL mxstream basic bij Euronet. En 3pc's aangesloten op de router + het alcatel modem. IP's ---- router: 192.168.0.1 PC1: 192.168.0.2 PC2: 192.168.0.3 PC3: 192.168.0.4 Ik heb geprobeerd de poorten 6891 t/m 6900 open te zetten. En waarschijnlijk zit daar de fout. Dus dat ik die poorten niet goed open ofzo. Die info van die poorten heb ik hier vandaan: http://help.microsoft.com/!data/nl_nl/data/messengerv47_xp.its51/$content$/xpnetguideIM.htm In me routerfirmware heb ik onder de optie Advanced settings o.a. de volgende optie: Special application Dat venster ziet er zo uit: Special application --------------------- Some Internet applications such as Instant Messaging or Games in particular use groups of ports, and are not easy to work behind a firewall. To work well with these special applications we will open ports to let traffic pass through. Before you set up special application, please see your applications' help for such information Select an application: Name: Trigger port: Trigger type: TCP/UDP of Both Opened ports: Public type: TCP/UDP of Both NOTE: You can use up to 3 set of opened ports for a specific application. The opened ports can be seperated by a comma and no space allowed. (e.g.2300-2305, 4300-4305, 5300-5305 ) En dit bovenstaande moet ik dan invullen, heb zelf al vanalles geprobeerd maar bestanden verzenden lukt nog steeds nie. Misschien dat iemand weet wat ik moet invullen en of dat wel hier moet. Onder Advanced settings heb je ook nog de menu-optie Virtual server settings, dat erg veel lijkt op de menu optie Special application. Ook daar heb ik al vanalles geprobeerd maar helaas. Ik ben ten einde raad. Hopelijk weet iemand de oplossing. mvg, Roy
Link naar reactie
Ik heb het al meerdere keren aangegeven, maar hier komt het nog een keer. Het is niet mogelijk met een hardware router om bestanden te versturen met msn (wel ontvangen) voice is niet mogelijk en beelden is ook niet mogelijk. Dit komt door het protocol wat MSN gebruikt genaamd multilink wat kijkt naar het adres van de computer waar het vandaan komt. Bijvoorbeeld jou interne adres is 192.168.1.3 en je router is 213.2.3.4 dan probeert de ontvangende computer een verbinding te maken met 192.168.1.3 welke natuurlijk nooit op het internet te vinden is.
Link naar reactie
[quote:7a4c668d7a="[DarthV]"]Ik heb het al meerdere keren aangegeven, maar hier komt het nog een keer. Het is niet mogelijk met een hardware router om bestanden te versturen met msn (wel ontvangen) voice is niet mogelijk en beelden is ook niet mogelijk. Dit komt door het protocol wat MSN gebruikt genaamd multilink wat kijkt naar het adres van de computer waar het vandaan komt. Bijvoorbeeld jou interne adres is 192.168.1.3 en je router is 213.2.3.4 dan probeert de ontvangende computer een verbinding te maken met 192.168.1.3 welke natuurlijk nooit op het internet te vinden is.[/quote:7a4c668d7a] Nou Unex beweert dat ik het wel kan. Het zou zelfs moeten werken zonder dat ik iets instel in me router. En volgens veel mensen op verschillende forums die ik geraadpleegd heb zou het ook moeten werken. Tja.... zouden die mensen liegen?? Ik denk het niet. Al wil ik best geloven dat het niet met elke router mogelijk is dit te bereiken. mvg, Roy
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Helaas...... niemand onder ons computerfreaks wist het antwoord. Jammer, maar het hoeft al niet meer! Ben er zelf al uit. Ik kan nu wel zenden met MSN. Het zit namelijk zo, als je iets aan je instellingen wijzigt in je router, dan moet je de router ff van de stroom halen. En ook de PC ff restarten. Door het aan/uitzetten blijkt dus dat dan pas de wijziging goed doorgevoerd wordt in de router. Ik vond het al zo vreemd want qua instellingen had ik alles goed ingesteld. Misschien dat ik hiermee tevens vele andere balende gebruikers van Unex routers heb geholpen. mvg, Roy
Link naar reactie
Juist al heb ik een softwarematige router. Het is heel hel goed dat je aangeeft wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen. Zoals je zegt hebben anderen er ook wat aan. Zou best ook voor andere merken kunnen gelden en ja toevallig ga ik morgen een zwager helpen om een UNEX router aan te sluiten. Je ziet iemand heeft er al wat van geleerd :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...