Ga naar inhoud

netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

thuis ben ik aan het proberen een netwerk op te zetten. Het volgende is de bedoeling. Er zal een windows 2000 server, een router en vier windows 2000 pro clients op netwerk draaien. Het netwerk kijgt zijn eigen Domein (*****.local). De windows 2000 server zal als dhcp server werken. Echter zal de router als internet toegang fungeren. De sitecom router werkt echter ook als dhcp server. Dus heb ik die functie uitgeschakeld. Nu wil het soms zo zijn dat mijn internet plotseling niet goed meer werkt. DNSprobleem geeft ie aan. Ook kunnen mijn clients de server plotseling niet meer vinden.Pingen werkt echter wel. Wat me opviel is dat voorheen voordat ik de dhcp van de router uitzette er bij ipconfig bij de clients een verbindingsspecifieke dns achtervoegsel stond: roerm1.lb.home.nl. Wat houdt dit in? Nu heb ik dhcp dus uitgezet en heb de router een ipadres gegeven 192.168.0.1 De server 192.168.0.20 Clients 192.168.0.10/ tm.14 De Dns van de server is *****.local en heb deze ook opgegeven bij de clients, maar hoe zit het nu met de dns van @home? Is deze noodzakelijk? moet ik deze forwarden? Hoe pak ik dat aan? Alvast bedankt, Webje
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...