Ga naar inhoud

Alcatel modem reset zichzelf


anoniem

Aanbevolen berichten

We hebben hier een alcatel modem staan, getweaked als router. Werkt perfect allemaal. Maar zo nu en dan reset het modem zichzelf, en dan is de routing tabel er weer uit, en dat is lullig als het 'savonds gebeurt als er uiteraart niemand is. We hebben al aardig wat rechearch gedaan naar hoe dit zou kunnen koemen, en waarschijnlijk gebeurt er een eventop het netwerk waardoor de modem denk, goh... laat ik eens resetten. Mijn vraag, wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit fenomeen, of in welke richting kunnen we zoeken. Het gebeurt niet op vaste tijden. We hebben 3 windows 2000 Pro werkstations, een windows 98 laptop, en een webserver (apache) en een samba server bijde op RedHat Linux 7.3 DeXteR, Webspider Corp
Link naar reactie
Tjongejonge wat een Nederlands weer.... Maar ontopic: Tweaken, eerst maar eens opgezocht wat dat nou eigenlijk inhoudt: "instellen om het beste uit het apparaat te krijgen" is mijn conclusie. Tja, dan heb je vast niet helemaal alles fijntjes afgesteld dunkt me. Tweaken lijkt me overigens ook illegaal, dus al wist ik het, dan mocht ik je niet eens helpen. ps. Correct me if i'm wrong about tweaking.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je het alcatel modem tweakt dan voer je ook je gebruikersnaam + wachtwoord in op het modem. Wanneer het wachtwoord het teken "[b:e24927b4e4]=[/b:e24927b4e4]" bevat dan kunnen de bovengenoemde problemen zich voordoen. Dan kun je dat verhelpen door een nieuw wachtwoord aan te vragen/maken zonder dit teken. Hopenlijk heb je hier iets aan. Overigens schijnt het ook wel voor te komen met andere speciale tekens, dus kijk even naar je wachtwoord. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
Tís een beetje off-topic maar ik moet het wel ff kwijt. Ik spit nu al een tijdje deze forums door en het valt me op dat Wiep uit Sneek (ouwe rot) antwoord met telkens korte nietszeggende opmerkingen met een nogal denigrerende ondertoon. Beste Wieb ik denk dat er niemand bij gebaad is dat hij op deze manier geantwoord wordt. :evil:
Link naar reactie
Je hebt helemaal gelijk Sky. Ik krijg regelmatig bedankjes via mijn e-mailadres maar dat het ook anders kan blijkt uit het volgende: Ik schreef in mijn eerste bijdrage: ps. Correct me if i'm wrong about tweaking. Ook ik kan me immers vergissen.... En hoe corrigeert het geachte medeforumlid mij? [b:6f15fee1f1] JE BENT EEN ASCHTELIJK STUK STRONT... tenminste zo kom je over. Wat je zegt slaap als eeen lul op een gebakje, en dan kraan je mijn nederlands ook nog eens af, IETS waar ik niks aan kan doen dat het slecht is. Doe eens wat onderzoek voor je iets zegt, oetlul, denk je dat ik stom ben en niet eerst het hele internet heb afgezocht naar een oplossing??? JA INDERDAAT ik ben pissig ja, en nee sorrie helpt niet. Ga ergens je kop in een baal stront steken, en je DIEP schamen, lulhannes Je bent fout over tweaken (www.tweakers.net en zoek daar maar eens effe, daar zijn duidenden TWEAKERS), en fout over ILLEGAAL, er is niks illegaals aan, ik ga je niet uitleggen waarom niet, daar ben je toch te dom voor. MVG, Arjen Heidinga [/b:6f15fee1f1] En dan drukt hij zich waarschijnlijk nog vriendelijk uit ;) Gaap, u merkt wel, ik ben onder de indruk.
Link naar reactie
Dat bedoel ik nou..... Je hoeft zeker niet onder de indruk te zijn maar kunt het je wel aantrekken. Normaal zal ik niet snel iemand bekritiseren maar ook ik stoor me aan de arogantie die in je antwoorden schuil gaat. Ik vergelijk het met mensen met geld. Zij die iets meer als modaal hebben willen het aan iedereen laten weten. De echte rijken zul je nooit over geld horen praten. Zo zal het ook met kennis zijn...... Je kunt ook iemand antwoorden zonder daarbij door te laten schemeren dat je toch wel een erg hoge dunk van jezelf hebt. :evil: :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...