anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 We hebben hier een alcatel modem staan, getweaked als router. Werkt perfect allemaal. Maar zo nu en dan reset het modem zichzelf, en dan is de routing tabel er weer uit, en dat is lullig als het 'savonds gebeurt als er uiteraart niemand is. We hebben al aardig wat rechearch gedaan naar hoe dit zou kunnen koemen, en waarschijnlijk gebeurt er een eventop het netwerk waardoor de modem denk, goh... laat ik eens resetten. Mijn vraag, wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit fenomeen, of in welke richting kunnen we zoeken. Het gebeurt niet op vaste tijden. We hebben 3 windows 2000 Pro werkstations, een windows 98 laptop, en een webserver (apache) en een samba server bijde op RedHat Linux 7.3 DeXteR, Webspider Corp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Tjongejonge wat een Nederlands weer.... Maar ontopic: Tweaken, eerst maar eens opgezocht wat dat nou eigenlijk inhoudt: "instellen om het beste uit het apparaat te krijgen" is mijn conclusie. Tja, dan heb je vast niet helemaal alles fijntjes afgesteld dunkt me. Tweaken lijkt me overigens ook illegaal, dus al wist ik het, dan mocht ik je niet eens helpen. ps. Correct me if i'm wrong about tweaking. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2002 Als je het alcatel modem tweakt dan voer je ook je gebruikersnaam + wachtwoord in op het modem. Wanneer het wachtwoord het teken "[b:e24927b4e4]=[/b:e24927b4e4]" bevat dan kunnen de bovengenoemde problemen zich voordoen. Dan kun je dat verhelpen door een nieuw wachtwoord aan te vragen/maken zonder dit teken. Hopenlijk heb je hier iets aan. Overigens schijnt het ook wel voor te komen met andere speciale tekens, dus kijk even naar je wachtwoord. Groetjes, NoZtra. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2002 Tís een beetje off-topic maar ik moet het wel ff kwijt. Ik spit nu al een tijdje deze forums door en het valt me op dat Wiep uit Sneek (ouwe rot) antwoord met telkens korte nietszeggende opmerkingen met een nogal denigrerende ondertoon. Beste Wieb ik denk dat er niemand bij gebaad is dat hij op deze manier geantwoord wordt. :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2002 Je hebt helemaal gelijk Sky. Ik krijg regelmatig bedankjes via mijn e-mailadres maar dat het ook anders kan blijkt uit het volgende: Ik schreef in mijn eerste bijdrage: ps. Correct me if i'm wrong about tweaking. Ook ik kan me immers vergissen.... En hoe corrigeert het geachte medeforumlid mij? [b:6f15fee1f1] JE BENT EEN ASCHTELIJK STUK STRONT... tenminste zo kom je over. Wat je zegt slaap als eeen lul op een gebakje, en dan kraan je mijn nederlands ook nog eens af, IETS waar ik niks aan kan doen dat het slecht is. Doe eens wat onderzoek voor je iets zegt, oetlul, denk je dat ik stom ben en niet eerst het hele internet heb afgezocht naar een oplossing??? JA INDERDAAT ik ben pissig ja, en nee sorrie helpt niet. Ga ergens je kop in een baal stront steken, en je DIEP schamen, lulhannes Je bent fout over tweaken (www.tweakers.net en zoek daar maar eens effe, daar zijn duidenden TWEAKERS), en fout over ILLEGAAL, er is niks illegaals aan, ik ga je niet uitleggen waarom niet, daar ben je toch te dom voor. MVG, Arjen Heidinga [/b:6f15fee1f1] En dan drukt hij zich waarschijnlijk nog vriendelijk uit ;) Gaap, u merkt wel, ik ben onder de indruk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 :o :o :o En nu? Groetjes, NoZtra. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 It was'nt me! Wáárom moeten mensen weer /misbruik/ maken van de mogelijkheden die je ze geeft? Post ik een vraag voor mijn 'lieve' neefje, gaat ie zo'n BELACHELIJKE brief sturen... Heb um al op zn kop gegeven 8) [edit]Vaak ge-edit :)[/edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 Dat bedoel ik nou..... Je hoeft zeker niet onder de indruk te zijn maar kunt het je wel aantrekken. Normaal zal ik niet snel iemand bekritiseren maar ook ik stoor me aan de arogantie die in je antwoorden schuil gaat. Ik vergelijk het met mensen met geld. Zij die iets meer als modaal hebben willen het aan iedereen laten weten. De echte rijken zul je nooit over geld horen praten. Zo zal het ook met kennis zijn...... Je kunt ook iemand antwoorden zonder daarbij door te laten schemeren dat je toch wel een erg hoge dunk van jezelf hebt. :evil: :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 Mischien [/offtopic] een goed idee? :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 Sorry, je hebt gelijk. :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 maakt niet uit joh :) (btw, niet dat je die tag moet gebruiken, maar einde offtopic) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 Oke, OnTopic. :D Webspider, heb je al vorderingen met je modem? Of is het probleem al opgelost? Groetjes, NoZtra. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2002 Ik moet het ff aan mn neef vragen---probleem is nog niet opgelost want er zitten geen rare tekens in het w8woord :( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen