Ga naar inhoud

Kan geen verbinding maken met een domeincontroller


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met 2 computers. De een draait als winNT-server en de ander als winXP-client. De computers zijn verbonden met u.s.roboticts router/swich en adsl-modem. Elke computer heeft twee netwerkkaarten. Ik heb op beide computers internet, maar ik heb geen netwerkverbinding. Als ik winXP-computer lid wil maken van de domeinserver geeft hij een foutmelding dat hij de domeincontroller niet kan vinden. Alles heeft gewerkt, maar na herinstallatie van de NT-server vertikt hij het. Heb bijna alles al geprobeerd. Wie weet er raad?
Link naar reactie
Ik heb winXP-pro en op winNT-server is servicepack 6 geinstalleeerd. Dan wat adresgegevens: NT-server: 3COM 390x: ip adres: 10.0.0.2 subnetmasker: 255.255.255.0 DHCP ingeschakeld: nee standaard gateway: - primaire WINS-server: 10.0.0.2 secundaire WINS-server: 10.0.0.2 Realtek 8139 series: ip adres: 192.168.123.100 subnetmasker: 255.255.255.0 DHCP ingeschakeld: nee standaard gateway: 192.168.123.254 primaire WINS-server: 10.0.0.2 secundaire WINS-server: 10.0.0.2 winXP-pro client: D-link DFE-538TX: DHCP ingeschakeld: nee IP-adres: 10.0.0.1 Subnetmasker: 255.255.255.0 Standaardgateway: - 3COM 905C-TX: DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.178 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 62.251.0.6 Heb zo'n beetje alles wel een keer veranderd, maar geen resultaat.
Link naar reactie
Netbeui geinstalleerd op beide computers en WINS-server, maar beide geen resultaat. Ik had op mijn werk (school) iets soortgelijks. Een win2K-machine kon niet meer inloggen in het domein. We hebben toen eerst de gebruiker weer lid gemaakt van een werkgroep en toen bij computernaam weer lid gemaakt van het domein. Dit lukte, helaas bij mij thuis niet. Moet ik winXP opnieuw installeren? Ik weet het even niet meer. Groet Hans.
Link naar reactie
Op de NT-server kan ik pingen naar zowel "10.0.0.2" als "server". Vanaf de XP-client kan ik pingen naar "10.0.0.2", maar niet naar "server". Er is nog iets raars denk ik. Op de NT-server kan ik pingen naar beide ip-adressen van de netwerkkaarten, maar op de XP-client naar geen van beide? Alvast bedankt voor jullie moeite. Hans
Link naar reactie
Hi, Ik begrijp echt helemaal niets van je setup, je twee pc's, een router, en een adsl modem, en dan maak je twee multihomed systemen? Maar goed, het feit dat je binnen XP de beide ip adressen(eigen) niet kunt pingen klopt niet, daar zou ik mee beginnen. Mischien kun je effe een schetsje maken oid, met verbindingen, want volgens mij ben ik niet de enige die hier niet uitkomt :)
Link naar reactie
Sorry jongens voor mijn zooitje. Ik zal eerst even uitleggen waarom deze wat ongebruikelijke configuratie. Ik wilde een klein netwerkje bouwen met een NT-server om thuis wat te kunnen vogelen. Op mijn werk (onderwijs) heb ik o.a. ook een NT-netwerk. Ik wilde alleen niet altijd de server aan hebben staan om te kunnen internetten, dus ik dacht dat met een router/switch te kunnen oplossen. En het heeft gewerkt. Inmiddels heb ik een deel van het probleem opgelost. Ik heb mijn firewall van Norton uitgeschakeld (verwijderd) en nu kan ik alles weer pingen op één ding na. Van mijn client kan ik pingen naar de server met ping "10.0.0.2", maar niet met ping "server". Heeft dit iets met DNS en/of WINS te maken. Te be continued.
Link naar reactie
[quote:570256a699="HdB"]Sorry jongens voor mijn zooitje. Ik zal eerst even uitleggen waarom deze wat ongebruikelijke configuratie. Ik wilde een klein netwerkje bouwen met een NT-server om thuis wat te kunnen vogelen. Op mijn werk (onderwijs) heb ik o.a. ook een NT-netwerk. Ik wilde alleen niet altijd de server aan hebben staan om te kunnen internetten, dus ik dacht dat met een router/switch te kunnen oplossen. Te be continued.[/quote:570256a699] Hoeft geen sorry te zeggen hoor.. :D , wat je wilt kan vrij eenvoudig. Suggestie: De router wordt de default gateway/dns forwarder met als ip adress 192.168.123.254. Je geeft in de XP client als primaire dns server het ip adres van je server in, en als secundaire dns server het ip adres van je router (deze forward de requests), gateway wordt 192.168.123.254. Op het moment dat je server in de lucht is fungeert deze als DNS server (wel een forwarder instellen in de DNS properties!) en heb je netwerk connectie (LAN). Op het moment dat je server uitstaat lopen de requests direct naar de router en via de router naar buiten (ADSL). Op de server doe je iets soortgelijks, default gateway wordt router ip adres (192.168.123.254) en primaire dns wordt ip adres van de server zelf (192.168.123.100). WinXp registreert zijn ip dmv DDNS in de DNS server, anders effe handnatig toevoegen en je netwerk zou moeten werken. Op deze manier kun je de NIC's in de 10 reeks uitschakelen. WINS heb je niet nodig. Dit is in hoofdlijnen wat ik zou doen (suggestie :D ), het kan zijn dat er een config foutje oid in zit, laat ff weten of het werkt (als je zin hebt om het te proberen natuurlijk :D ), succes
Link naar reactie
Hoera, het spul doet het weer. Vanochtend nog even wat vuil opgeruimd (netbeui weer eraf) en zowaar het werkt. Kon weer lid worden van domein en kan nu dus ook weer inloggen op het netwerk en op beide machines internet. Vraag me niet of het netwerk is opgebouwd zoals het hoort, misschien komt dat later weer eens. Blijkbaar zat mijn firewall in de weg. hebben jullie daar wel eens meer van gehoord? Hij moet natuurlijk wel weer worden geinstalleerd, maar ik denk dat het dan wel goed gaat. in ieder geval bedankt voor alle moeite en aandacht. Misschien kan ik een keer wat terugdoen. Groet Hans.
Link naar reactie
Een firewall zit ALTIJD in de weg bij aanmelding op het domein van NT/XP stations. Wat er nl. gebeurt is dat het aan te melden station aan WINS (NT) of DNS (XP) vraagt welke DC's beschikbaar zijn, vervolgens wordt een logon verificatie call gedaan naar de DC('s) en vervolgens tussen de DC en de client een (random) IP poort afgesproken waarover de zgn. 'secure channel' communicatie moet gaan plaatsvinden om te voorkomen dat het password voor de aanmelding eenvoudig te 'sniffen' is. Aangezien een dergelijk 'afgesproken' poort door een firewall wordt geblokkeerd gaat de aanmelding niet door.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
das leuk maar hoe los je dit op. ik heb ook een nt server draaien ongeveer de zelfde instellingen maar gebruik wel DHCP. en als de server uit is geweest kan ik alle win98 machines niet meer aanmelden . (kan de domijn controller niet vinden of hebt geen toegang. ik weet dat het de firewall is (atguard) maar ik heb geen idee welke regel ik moet toe passen om mijn eigen computers er uit te filteren en en de rest buiten te houden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...