Ga naar inhoud

NIC Detection


anoniem

Aanbevolen berichten

je bedoelt een driver ? :D ik denk dat ik weet wat je bedoelt.. afhankelijk van het merk/type netwerkkaart zit er al dan geen diskette of CD bij die extra software bevat waarmee je de kaart kunt "zien" (als in: managen (dat bedoel je toch??)) zoals bijvoorbeelde de 3Com Diagnostics.. Ik weet dat RealTek kaartjes zelfs een DOStooltje erbij hebben waarmee je zaken kan instellen als Media Type/Duplex Settings en meer van dat soort zaken. Maar dus lang niet alle merken hebben zulke software of stoppen het bij de kaart. Kan meestal "gratis" gedownload worden . . . .
Link naar reactie
Ah, OK... Ik ben helaas niet op de hoogte van het al dan niet bestaan van zo'n tooltje. Ik kan me voorstellen dat er hardware-scan programma's/tools zijn die je vertellen om wat [b:aa1ecc755d]voor soort[/b:aa1ecc755d] hardware het gaat (dan staat er zoiets als '3Com NIC' en niet 3Com 3C90X Fast Etherlink), maar als je ook het exacte type, chipset e.d. wilt weten mag je toch de schroevendraaier pakken ben ik bang... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...