Ga naar inhoud

intern en extern ip adres


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, mijn zoon wil via internet game's spelen nu gaat dit via de draytek 2200E router.Ik heb in NAT instellingen de poorten vrij gegeven maar als we contact maken krijg ik een popup met het interne ip adres nummer ..... is niet gelijk aan het externe ip adres no ......en kan daardoor dus niet spelen.Heb al van alles al geprobeerd om dit gelijk te krijgen maar mocht niet baten.Misschien heeft iemand hier een oplossing voor alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:3c6ba3f5c3="bvk"]Graag wat meer info: interne adres range, dhcp, dns, kabel, ADSL etc. Zit de internet aansluiting wel in de wanlink en niet in een van de pc poorten? Bart[/quote:3c6ba3f5c3] het is adsl en alles werkt op alle comp. (internet en netwerk)dus het zit wel goed aangesloten alleen als ik op gamespy inlog krijg ik deze waarschuwing hij kan dan wel worden uitgenodigd voor een spel maar hij kan daardoor niet zelf een kamer maken om iemand uit te nodigen. ik zie dan het interne ip adres van de comp waarmee hij inlogd en het vaste ip adres die je ven je icp krijgt en dat is een vast adres.en die zouden dan gelijk moeten zijn.
Link naar reactie
NAT Setup --> Open Ports Setup bij Local Computer invullen het IP adres van de locale pc (interne netwerk) Protocollen en poorten aangeven die geopen moeten worden (zowel Star als End Port, hiermee kunnen evt, ranges worden opgegeven) en vooral niet vergeten "enable open ports" aanvinken... Dat zou het moeten doen... Een andere optie kan zijn om die locale pc in te vullen (IP dus) in NAT Setup -- > DMZ Host Setup... Bij die laatste optie, wordt de pc wiens adres daar is ingevuld, min of meer direct aan het internet verbonden...
Link naar reactie
[quote:d930a17afc="WillyF"]NAT Setup --> Open Ports Setup bij Local Computer invullen het IP adres van de locale pc (interne netwerk) Protocollen en poorten aangeven die geopen moeten worden (zowel Star als End Port, hiermee kunnen evt, ranges worden opgegeven) en vooral niet vergeten "enable open ports" aanvinken... Dat zou het moeten doen... Een andere optie kan zijn om die locale pc in te vullen (IP dus) in NAT Setup -- > DMZ Host Setup... Bij die laatste optie, wordt de pc wiens adres daar is ingevuld, min of meer direct aan het internet verbonden...[/quote:d930a17afc] Willy ik ga het proberen bedankt voor je moeite groetjes.
Link naar reactie
[quote:4d0cbdf57e="Hans1"][quote:4d0cbdf57e="WillyF"]NAT Setup --> Open Ports Setup bij Local Computer invullen het IP adres van de locale pc (interne netwerk) Protocollen en poorten aangeven die geopen moeten worden (zowel Star als End Port, hiermee kunnen evt, ranges worden opgegeven) en vooral niet vergeten "enable open ports" aanvinken... Dat zou het moeten doen... Een andere optie kan zijn om die locale pc in te vullen (IP dus) in NAT Setup -- > DMZ Host Setup... Bij die laatste optie, wordt de pc wiens adres daar is ingevuld, min of meer direct aan het internet verbonden...[/quote:4d0cbdf57e] Willy ik ga het proberen bedankt voor je moeite groetjes.[/quote:4d0cbdf57e] Willy bedankt maar ook dit werkt niet blijf de popup krijgen met het interne ip adres is niet gelijk aan extern ip adres.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...