Ga naar inhoud

netwerk met 2 computers, en 2x win.me en 1x win.xp


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 computers, waarvan ik onder win. me. mijn kabelinternet heb gedeeld, dit werkt perfect. Nu heb ik op de host een tweede besturingssysteem, win.xp. Hoe deel ik dit met de 2e computer onder win.me? Als ik in win.xp probeer het thuisnetwerk in te stellen krijg ik een foutmelding. Ik weet niet wat ik fout doe, c.q. over het hoofd zie. Heeft iemand suggesties???
Link naar reactie
sorry, ik zal proberen duidelijker te zijn. Mijn zoon zijn comp. is via mijn computer(en een eenvoudige netwerkkaart) verbonden met het internet. Nu heeft mijn computer op C windows.me. en op D windowx xp. Het netwerk onder millennium werkt prima, geen problemen. Nu is het zo dat als mijn computer onder xp is opgestart, mijn zoon niet kan internetten. Dan zou ik met millennium moeten gaan werken. Lastig. Nu weet ik niet hoe ik onder xp het internet(het netwerk dus) aan de praat moet krijgen. [u:f5b51fc16c]Wat[/u:f5b51fc16c] moet ik instellen en op [u:f5b51fc16c]welke[/u:f5b51fc16c] computer? Ik heb het al geprobeerd met de diskette van windows xp op mijn computer maar krijg dan de melding dat mijn computer niet kan worden opgenomen in het thuisnetwerk. Ik ben bang om teveel te rommelen, het heeft me al veel moeite gekost om dit aan het draaien te krijgen. Maar.......toch zou ik het heel fijn vinden om onder xp het internet ook te kunnen delen met mijn zoon.
Link naar reactie
helaas, onder xp is het internet het enige netwerk. De tweede computer wordt helemaal niet gezien. Moet ik nu mijn computer toevoegen aan het thuisnetwerk, hij pakt de instellingen van me. ook niet op. En moet ik niet eerst de tweede comp. "zien"voordat ik internet kan delen? Ik snap er niets meer van. Hellup.
Link naar reactie
LEZEN !! [i:a50b5f506a]helaas, onder xp is het internet het enige netwerk.[/i:a50b5f506a] Had ik het ergens anders over dan? [i:a50b5f506a]De tweede computer wordt helemaal niet gezien. Moet ik nu mijn computer toevoegen aan het thuisnetwerk, hij pakt de instellingen van me. ook niet op. En moet ik niet eerst de tweede comp. "zien"voordat ik internet kan delen? [/i:a50b5f506a] Heb ik ergens geschreven dat dat moest?
Link naar reactie
Ja, fijn....uhm, ga naar de eigenschappen van je netwerk. Klik op de connectie die Internet verzorgt, klik op share, en vink `internet delen´ aan leuk dit soort advies.onder xp maakt mijn computer verbinding via een gateway! En daar valt niets in te delen. Ik snap er geen barst van, en dit helpt ook niet. Eigenlijk begin ik de indruk te krijgen dat jullie er ook nix vanaf weten. . Het probleem zit 'm volgens mij in de dualboot en de daarbijbehorende netwerkinstellingen Laat maar,ik erger me er al genoeg aan dat het niet lukt, en ik voel er niets voor om me door dit soort "goed"bedoelde adviezen nog meer te ergeren.
Link naar reactie
Het probleem zit hem in het 'volgens mij'. Je kunt en mag best balen, maar ik baal ook wel eens. Ik garandeer je in vijf minuten op elke computer en met elk windowsOS een netwerk voor elkaar te krijgen. Mensen zoals jij denken net een andere computer te hebben dan de rest. En dan maar volhouden 'volgens mij' en maar niet doen wat geadviseerd wordt. Weet jij wat een gateway is? Ik ook niet, WEG MET DIE ROMMEL. WindowsXP, netwerk, eigenschappen; protocol: tcp/ip, netbui client for ms networks file and printersharing. internetconnectie (LAN2 waarschijnlijk, want je hebt er vast geen naam aan gegeven. Tabblad sharing, internet connection sharing aanvinken KLAAR, MEER IS HET NIET ^&%$%^%$& EN BLIJF ASJEBLIEFT VAN DIE IP-ADRESSEN EN ANDERE ONZIN AF NIKS GATEWAYS, NIKS DSN, NIKS 192.168.XXX.XXX, NIKS 255.255.255.0 niets van dit alles........... AFBLIJVEN!!!! ZO.....FF bijkomen hoor....
Link naar reactie
ik ga nog maar eens proberen uit te leggen wat er aan de hand is: comp.1: opC: millennium D: xp 2 netwerkkaarten a heet internet b heet thuisnet onder millenium heeft hij zelf een gateway toegevoegd die ik NIET kan verwijderen, die optie is grijs! computer 2: op C;millennium 1 netwerkkaart thuisnet als ik met comp.1 werk onder millennium heeft comp.2 verbinding via de thuisnetkaart, die ook voor de internetverbinding zorgt. Tot zover o.k. ik kan op comp.2 alle gegevens zien en ook naar comp.2 alles wegschrijven of binnenhalen. Nu het probleem!!!! ik start comp.1 op onder XP! Ik heb dan zelf WEL internet, maar zie geen comp.2! Ik kan dus ook geen gegevens zien of verzenden naar comp.2 Comp.2 op zijn beurt heeft geen thuisnetwerverbinding, ziet mijn comp.1 helemaal niet. Heeft daarom dus ook geen internet! Als er geen netwerkverbinding bestaat kan ik toch ook geen internet delen????? Dus ik probeer het netwerk in te stellen en dat lukt niet. Onder millennium heb je in het config. netwerk icoon. Dat heb je onder xp niet. daar heb je alleen netwerkverbindingen. en daar weet ik niet wat te doen. de computers zullen toch eerst met elkaar moeten kunnen "babbelen"voordat je andere dingen kunt delen?
Link naar reactie
goed ik heb dus gedaan wat je schreef,gateway weg in xp, nu plaatst hij ZELF een NETWERKBRUG?????? die verwijderd en dan verschijnt er een LAN-verbinding3 op Webweaver!!!! Ooit van gehoord?????? De arrogantie "mensen als ik die denken een anderen comp. te hebben"hebben misschien een probleem.???? en wat heb je dan geadviseerd???? de beste stuurlui denken het altijd beter te weten! wees dan flink, geef dan je telefoonnummer dan kun je me er doorheen praten. ik zit dit niet allemaal uit mijn duim te zuigen omdat ik een beetje aandacht wil hoor!!! ik vraag om hulp, en niet om door de een of andere arrogante ....... als een klein kind behandeld te worden. Bel me dan maar, mijn telefoonnummer mail ik wel door op je prive adres!!!!
Link naar reactie
Het lijkt mij dat de netwerkkaart niet is geinstalleerd. Als je zegt dat je maar een netwerkkaart ziet ofzo? Probeer is om de netwerkkaart(en) opnieuw te installeren en eventueel het programma (de proxy server of ICS van windows?) ook opnieuw te installeren. in principe zou het dan moeten werken. Het kan volgens mij niks met het dualbooten te maken hebben. Maar je moet wel zorgen dat de nwkaarten zowel bij ME als XP geinstalleerd zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...