Ga naar inhoud

IP-adres Router


anoniem

Aanbevolen berichten

kan sinds een tijdje niet meer internetten. Heb via via begrepen dat IP-adres opnieuw gekoppeld is aan MAC-adres. Heb bij provider MAC adres doorgegeven van mijn netwerkkaart en kon dan IP-adres invoeren op router en dan met 4 computers internetten. Echter dit werkt niet meer. Heb alles al getest. Krijg signaal binnen want direct op computer werkt wel. Kan ook via router op interne netwerk, dus vermoed dat het aan IP-adres ligt. Hoe kan ik te weten komen wat mijn IP-adres is wat aan het MAC-adres van mijn router is gekoppeld? Of heeft iemand een ander idee waarom het niet meer werkt.
Link naar reactie
Ik kan bij mijn provider zien welk IP adres hij mij heeft toegekend, via hun webste is dat te zien... Maar het is op zich vreemd, je kablemodem hangt aan hun netwerk en het ip adres wordt toegekend aan de eerste interface die hij tegenkomt ( je router ). Zou dus altijd moeten werken, tenzij jouw router een ip adres ingesteld dient te krijgen. Het is vaak wel zo dat een combiantie van het modem en de meegeleverde netwerk kaart toegang geeft op hun netwerk, een andere combiantie werkt niet. Ik kan dus beide zien op de webpagina van mijn provider.
Link naar reactie
Ik heb een edimax router waarbij je bij de instellingen een IP-adres moet invoeren, zover ik weet. Ik heb hier het IP-adres wat aan mijn netwerkkaart is gekoppeld ingevoerd. Dit werkte tot voorheen goed, alleen nu hebben ze IP-adressen aan MAC-adressen gekoppeld, waardoor mijn router geen contact meer kan maken met het internet. Ik zou dus het IP-adres van mijn router moeten weten, maar hoe?
Link naar reactie
Een router bestaat uit twee NIC's eentje voor het externe netwerk ( WAN of internet ) en eentje voor het interne netwerk ( LAN ). Voor dat laatste moet je IP adressen invoeren, voor het externe gedeelte vaak niet want dat krijg je van je provider ( meetstal geen vast ip adres ). Heb je nog de netwerk kaart die in eerste instantie meegeleverd is en welke dus een MAC adress heeft wat goed is ? Kijk dan naar dit MAC adres ( is geen IP adres ) en schrijf het op. Reset de router en begin vanaf het begin. Je zal waarschijnlijk het MAC adres wat je opgeschreven hebt moeten invoeren in je router ( via de internet browser op je 'gekoppelde pc' ). Het werkt het beste als je die pc een vast ip adres geeft met het goede subnet nummer ( gelijk aan dat van je router ). Je weet toch hoe je de setup van je router moet benaderen ?? Daarna het interne netwerk configureren met ip adressen ( mijn voorkeur gaat uit naar vast ip adressen ) en opgeven van de gateway ( is dus het interne IP adres van je router ). DNS kan je uit laten staan op die computers tenzij je ziet kan internetten, anders gewoon de nummers invullen van je provider. ik ga hier er hier vanuit dat je windows gebruikt. Maak jenog gebruik van hubs ??
Link naar reactie
[quote:48110b62a4="polinski"]Heb je nog de netwerk kaart die in eerste instantie meegeleverd is en welke dus een MAC adress heeft wat goed is ? Kijk dan naar dit MAC adres ( is geen IP adres ) en schrijf het op. Reset de router en begin vanaf het begin. Je zal waarschijnlijk het MAC adres wat je opgeschreven hebt moeten invoeren in je router[/quote:48110b62a4] Ja ja. Een MAC-adres wordt door de fabrikant in een chip gezet, dat kun je niet veranderen. Je zult ook geen twee netwerkadapters vinden op de wereld die beide hetzelfde MAC-adres hebben. Kabelmodems werken vaak transparant. Dat wil zeggen dat de provider zijn IP-adres toekent aan de eerste adapter die na de modem zit. Tevens zetten zij in hun DHCP server reserveringen op basis van MAC-adres. Daarom smeren kabelproviders hun abonnees ook een veel te duur netwerkkaartje aan bij het afsluiten van het abonnement. Je krijgt dus een semi-vast IP-adres, wat dus aan het MAC-adres van je netwerkkaart vasthangt.
Link naar reactie
Maak geen gebruik van hubs, er zijn slechts 4 computers op de router aangesloten. Heb nooit een netwerkkaartje van provider gehad, heb wel bij aansluiting hiervan het MAC-adres doorgegeven. De enigste waarden die ik in mijn routerinstellingen kan veranderen, zolang ik hem op basic internet acces heb staan wat hij altijd stond totdat het opeens niet meer werkte, zijn: EWAN IP adress, EWAN IP Netmask, en ISP GAteway IP Addres. Wat moet ik waar invullen?
Link naar reactie
Ik heb even rondgestruind op www.edimax.com en dat ziet er toch wel zo uit dat ikv ermoed dat ook die router een hele nette interface heeft. Dat kan zijn webinterface of een IOS-prompt, maar in beide gevallen kun je gewoon de router vragen de gegevens van de "running configuratie" (Cisco terminologie) op te lepelen. Dat moet ook op die Edimax kunnen. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
pingen is heel gemakkelijk, doe iets van 'ping forum.computertotaal.nl', dan moet de DNS servers van jouw provider wel werken ... anders moet je 'ping 62.250.20.211' doen. Kom je uit bij dezelfde computer. Als dit werkt heb je dus verbinding, desnoods kan je dit op alle computers proberen. Om jou te pingen heb ik je externe ip adres nodig. maar ja dat was geloof ik jou probleem...
Link naar reactie
Ik heb sinds twee weken een zelfde soort probleem alleen is het bij nog niet opgelost, ik heb een edimax router en heb een kabel abonnement bij @home. Het internet heeft het altijd gedaan maar sinds twee weken kan ik opeens geen gewone internet sites meer openen wel kan ik me nog inloggen bij msn of bij kazaa. Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...